logo skc

УНУТАР РАМА
20. ФЕБРУАР - 8. МАРТ
Циклус: Филм и видео у пољу визуелне уметности
УТОРАК, 28. ЈАНУАР У 19.00 ВЕЛИКА САЛА
КОНЦЕРТ КАМЕРНИХ АНСАМБАЛА ФМУ
ЧЕТВРТАК, 23. ЈАНУАР У 19.00 ВЕЛИКА САЛА

АПРИЛСКИ СУСРЕТИ

c_1100_0_16777215_00_slike_18_04_aprilski_susreti.png

 

Традиционална годишња манифестација - Априлски сусрети, ове године  биће одржана у периоду од 2. до 5. априла, а СКЦ Београд биће домаћин  Студентским културним центрима, који ће се представити различитим  програмским концепцијама  и достигнућима у области културе и уметности. Сви сегменти Априлских сурета - од оснивања до данас, било да се ради о перформансима, ликовним достигнућима, књижевним и мултимедијалним представљањима, инсталацијама или новим театарским формама, пре свега имају јединствен едукативни карактер за бројне генерације младих, које су откривале и развијале своје вештине и таленат и опробавале се у разним уметничким областима.

ПОНЕДЕЉАК, 2. АПРИЛ  

19.00 ИСПРЕД СВЕЧАНОГ УЛАЗАСВЕЧАНО ОТВАРАЊЕ / КОРЕОГРАФИЈА СТУДЕНАТА

ИНСТИТУТА ЗА УМЕТНИЧКУ ИГРУ
19.05 ВЕЛИКА САЛА
СКЦ БЕОГРАД    И ИИ ИИИ X ИВ
24 otvaranje dagmar8872 foto nemanja marasКореограф Дагмар Дацхауер  (Линц, Аустрија)
Извођачи: Студенти И године мастер студија Института за уметничку игру, Транситион dance цомпанy: Ана Обрадовић, Катарина Бућић, Владимир Чубрило, Мила Стијак
Супротно поимању друштвеног плеса као екстатичног блаженства које се урезало у колективно памћење, ова интерпретација открива усамљене и крхке аспекте једне националне химне - Бечког валцера.
Дагмар Дацхауер - Студирала је уметничку игру на Амстердамсе Хогесцхоол воор де Кунстен/МТД (БА) у Амстердаму, као и на  П.А.Р.Т.С. (Перформинг Артс у класи Анне Тереса Де Кеерсмаекер) у Бриселу као и на програму Цирцус Департмент of ДОЦХ (Dance and Цирцус Университy) у Стокхолму. Њена соло представа под називом “Wундербаре Јахре” (“Предивне године”) о Бечком валцеру приказана је у многим земљама света. Као слободан уметник, Дагмар сарађује да трупама као што су: Dance/Перформанце Гроуп Т.р.а.с.х., Луке Баио & Доминик Грüнбüхел, Кевин Траппениерс, Флоренце Аугендре and Цхристопх Wинклер.
Институт за уметничку игру из Београда основан је 2014. године, а у оквиру њега су акредитовани први студијски програми на основним и мастер студијама који студентима пружају школовање у области високо професионалне уметничке игре: класичног балета, савремене игре, кореографије и балетске педагогије. Студијски програми на овом институту су утемељени на савременом концепту и воде га истакнути професори из Србије као и професори са Тринити Лабан Конзерваторијума из Лондона.

19.15 ГАЛЕРИЈА ЦИРКУС (изложба траје до 12. априла)
СКЦ БЕОГРАД    ОВДЕ У ОВОМ ПРОСТОРУ, ОДРЖАВАНИ СУ АПРИЛСКИ СУСРЕТИ, СТАРИ И НОВИ изложба принтова
img 8254Током 70-их година прошлог века у СКЦ-у одржавани су Априлски сусрети у оквиру којих је промовисана нова уметничка и културална пракса на овим просторима. Године 2002. фестивал је обновљен са идејом ревитализовања програмске схеме на темељима сопствених “унутрашњих резерви”. До сада је организовано 22 оваква фестивала.
Изложба Овде, у овом простору, оржавани су АС-ови, стари и нови, обухвата дизајнирану документарну грађу о учесницима, догађајима и реализаторима овог јединственог догађаја на културно-историјској мапи Београда.

19.15 ГАЛЕРИЈА (изложба траје до 12. априла)
СКЦ КРАГУЈЕВАЦ    ИЗБОР ИЗ КОЛЕКЦИЈЕ ГАЛЕРИЈЕ СКЦ КРАГУЈЕВАЦ 2015 - 2016.

 galerija izbor iz kolekcije  galerija izbor iz kolekcije  
Радови аутора који су се својим самосталним изложбама представили крагујевчкој публици током 2015 - 2016. године.
У избору смо покушали да обухватимо што већи број медија - од цртежа, скулптуре преко графике, фотографије и видеа. Истраживање односа традиционалних и дигиталних медија такође је особеност већег броја радова. Аутори изложбе су Ксенија Маринковић, историчарка уметности и Иван Арсенијевић, уредник ликовног програма СКЦ Крагујевац.

19.15 МАЛА САЛА (изложба траје до 12. априла)
СКЦ НИШ   ГРАФИЧКЕ ИНТЕГРАЦИЈЕ
изложба студената графике    
Изложба објединјује студентске радове Департмана за примењене уметности Факултета уметности, Универзитета у Нишу из више дисциплина из области графичког дизајна. Изложени радови реализовани су на настави из уже стручних предмета студијског програма за графички дизајн (просторна графика, плакат и графичке комуникације) и доказ су неисцрпне резерве свежих идеја студената Факултета уметности у Нишу. ГРАФИЧКЕ ИНТЕГРАЦИЈЕ јесу, дакле, имплицитни део нашег културног и друштвеног модела.
Излажу студенти основних и мастер академских студија: Илија Ристић, Александар Тонев, Никола Ђорђевић, Коста Војиновић, Милица Кујунђић, Љиљана Ђурић, Душан Стојковић, Дејан Ристић, Ана Бранковић, Хелена Ћирић, Ивана Цветковић, Милош Костов, Јована Живковић, Алекса Милошевић и Александра Стојановић, као и свршени студенти: Тијана Миљковић, Кристина Стаменковић и Јелисавета Митић.
Ментори: просторна графика - доцент: мр Сања Девић, асистент: Јефимија Коцић; плакат – ванредни професор: мр Славица Драгосавац, асистент: Јована Николић; графичке комуникације - доцент: Анита Милић, асистент: др ум. Миљана Раденковић.   доц. Анита Милић

19.15 СРЕЋНА ГАЛЕРИЈА (изложба траје до 12. априла)
СКЦ НОВИ САД   АНДРЕА БОРОШ/ДИА: ЦОЛЛАГЕ ЛАБ.3
Изложба
Рођена је у Новом Саду 1992. године. Дипломирала је на Академији у Новом Саду (основне студије), на ликовном одсеку, смер графичке комуникације.
Учествовала је на више групних изложби – Разлике, фестивал Дев9т, галерија Рајка Мамузића, СКЦ Фабрика, у оквиру Миксер фестивала, Ноћи музеја, ПДП конференције, излагања Лицеулице часописа #подршкајеважна, Студио 11, Ликовни сусрет, Позориште Данило Киш, Културни центар Лесковац, као и две самосталне изложбе / Сопствено-туђе - кафе-галерија Грунф (Суботица) и изложба Цоллаге Лаб - Татто Спот Цхицкен Лег (Нови Сад).
Бира колаж – пре свега дигитални, због брзине израде, лакоће мењања елемената, игре и спонтаности коју јој омогућава, брзог размишљања. Фактор изненађења је додатно инспирише. Раније је најчешће радила радове у оловци или тушу, те боја није била примаран елемент који је истраживала. Сада је управо тај елемент један од битнијих носилаца дела.
С обзиром на то да је музика један од највећих покретача у процесу настанка ових колажа, за вас ће је у току изложбе бирати господа Кyузовиц / Душан Николић.19.15 НОВИ ПРОСТОР (изложба траје до 12. априла)

СКЦ БЕОГРАД   ГРАНД ПРИX 2003 – 2017.
изложба поводом 15 година Међународног салона стрипа СКЦ-а Београд    Након низа покушаја да стрип, као једна од најплодоноснијих уметничких дисциплина у српској култури, заживи на званичној ликовној и уметничкој сцени, СКЦ Београд је, као један од првих актера у тој иницијативи, успео да у свој редовни годишњи програм уведе све појавне облике изражавања девете уметности као једну од својих стратегијских програмских идеја.
Ако је СКЦ Београд од свог оснивања па у свакој деценији прошлог века био, у светским оквирима, релевантно место савремене уметности, посебно алтернативних облика уметничког изражавања, концептуале и рокенрола, сигурно је и у протеклој једној и по деценији новога века на аутентичан начин, и опет на светском нивоу, обележио домаћу уметничку сцену програмом девете уметности. У најбољој традицији својих блиставих историјских искустава и у прецизно предвиђеном програмском простору се већ 15 година, са изузетним успесима, одвија СКЦ-ов Салон стрипа – велики међународни фестивал девете уметности којег, од свог оснивања 2003. године, организује и води Срећна галерија СКЦ-а, као свој редовни редакцијски програм. Овај фестивал је манифестација непрофитног карактера и представља најмасовнији и најсвеобухватнији стрип пројекат у Србији, и једну од најзначајнијих смотри девете уметности у региону. У претходних петнаест година на Међународном салону стрипа такмичило се преко 2000 стрип аутора из 57 земаља света, а од њих око 700 у категорији такмичара до 15 година старости. Изложба ГРАНД ПРИX 2003 – 2017, доноси најесенцијалнији сегмент историографског сагледавања овог пројекта од његовог оснивања до данас. Радови аутора који су у претходних 15 година добијали Велику награду Фестивала (ГРАНД ПРИX Салона), представљени на укупно 60 табли стрипа, су уједно и реминисцентни пресек квалитета стрип уметности ако не у светским и шире европским оно сигурно у регионалним оквирима као и на нивоу домаће уметничке сцене. Изложба свакако има међународни карактер обзиром да су на њој заступљени уметници из Србије, Хрватске, Румуније и Италије.

gallery2 gallery2 gallery2
gallery2 gallery2 gallery2
gallery2 gallery2 gallery2
gallery2   

19.15 НОВИ ПРОСТОР (3, 4. и 5. април од 17.00 до 22.00)    

 Matter of fact  Matter of fact  Matter of fact
ДК СТУДЕНТСКИ ГРАД    ПОРТРЕТ СТУДЕЊАКА
Видео изложба
Изложба „Портрет Студењака“ пружа нам прилику да кроз старе фотографије сазнамо како је некада изгледао Студентски град, његови станари и друштвени живот, а како данас изгледа овај студентски дом – из визуре савременика и полазника радионице ДКСГ Изван оквира. У креирању изложбе учествовали су сви који су желели да са нама поделе своја фотографска сећања везана за Студењак.

19.15 КРУЖНЕ СТЕПЕНИЦЕ (3, 4. и 5. април од 17.00 до 22.00)    
СКЦ КРАГУЈЕВАЦ    РИТАМ РЕЧИ    
audioЗвучна инсталација

19.15 ИСПРЕД МАЛЕ САЛЕ (3, 4. и 5. април од 17.00 до 22.00)
СКЦ КРАГУЈЕВАЦ    МАТТЕР OF ФАЦТ
интерактивна аудио-визуелна инсталација        
Маттер of фацт је мултимедијални пројекат српске композиторке и звучне уметнице Светлане Мараш. У свом раду, током година, она је показала велико интересованје за однос између музике и текста што је резултовало радиофонским и електро-акустичким делима у којима употребом цуп-уп метода првенствено, испитује потенцијал фузије говорног језика и организованог звука.
Овај рад је настао коришћењем многобројних интервјуа направљених са уметницима/уметницама широм света. Фрагменти ових интервјуа извучени су из оригиналног контекста да би се направиле нове композиције које богате семантичком амбиваленцијом, пружају могућност вишеструке интерпретације. Маттер of фацт је прича о индивидуи у доба рапидног технолошког развитка и драстичних социополитичких промена, о егоцентризму модерног света. Маттер of фацт чини 5 композиција: Мyселф, Пеопле, Социетy, Депрессион, Дифференцес. Рад је премијерно представљен на фестивалу ЦТМ у Берлину 2016. године.
Рад Светлане Мараш обухвата поље нове музике и соунд арта и креће се од перформанса преко интерактивних инсталација до електроакустичних композиција и разних других форми звучне уметности. Светлана је добитница награде Витомир Богић коју додељује Радио Београд, за најбољег младог радиофонског ствараоца 2012. године. Од 2016. управља Електронским студиом Радио Београда.
Своје радове је представила у Мултимедијалном центру Гантнер (Боурогне), Онассис  Културном центру (Атина), Музеју савремене уметности (Београд), Фестивалу савремене музике у Хадерсфилду, Међународном музичком институту (Дармштат), МОТА - Мусеум of транситорy art  (Љубљана), Излогу Сувременог звука (Загреб), ЦТМ фестивалу (Берлин), на конференцијама The Глобал Цомпоситион  (Дармштат), ИЦМЦ (Њујорк) и ИСЕА -Интернатионал Сyмпосиум of Елецтрониц Артс (Дубаи), на Орпхеус  Институту за музичко истраживање (Гент), и на многим другим местима широм света. Иза себе има неколико стручних публикација на енглеском језику.

20.00 НОВИ ПРОСТОР    
СКЦ КРАГУЈЕВАЦ    РИТАМ РЕЧИ    
Аудио поезија
Књижевна радионица СКЦ-а Крагујевац  кренула је у истраживање ефекта читања у потпуном мраку, у оној ситуацији у којој вид не смета снази речи да води сва чула једног људског бића…
Значење рече „аудио” и „поезија” свима је добро познато. Међутим, када се две познате речи споје, онда се добија нешто треће што звучи познато, али тешко да би се тачно могло рећи шта је. Е, тако и јесте. Боље речено, нема смисла објашњавати наслов, а све претпоставке морате базирати на именима учесника и својим замислима о комбинацији речи аудио поезија.

21.00 ВЕЛИКА САЛА
СКЦ КРАГУЈЕВАЦ    ВИШЕМЕДИЈСКИ ПЕРФОРМАНС  Я
У ери хиперпродукције, када је квантитет често битнији од квалитета, када уметност постаје потчинјена забави масе а не едукацији, ствара се феномен „уметника“ као главног бренда. Он преузима улогу уметности и прелази на прво место лествице важности у односу на само уметничко дело. У таквом односу уметник се, неретко, да би опстао на сцени, користи ефектним решењима и домишљатим маркетингом како би скренуо погледе и привукао пажњу сада већ на то навикнуте публике, која на неки начин очекује спектакл или забаву.
Я је вишемедијски перформанс који заступа идеју „Уметност на првом месту, уметник на другом“. Концептом овог рада чији аутори остају анонимни, директно се скреће пажња са уметника и сав акценат се премешта на само уметничко дело које ће се извести, а у једном ширем контексту преиспитује се и потреба за читавим низом активности које су потребне да би се то дело представило.

program u velikoj sali r7

Pin It
© 2025 СКЦ Београд

Плеасе публисх модулес in оффцанвас поситион.

Студентски културни центар - Краља Милана 48, Београд

Дон'т хаве ан аццоунт yет? Регистер Ноw!

Сигн in то yоур аццоунт