PONEDELJAK 11. FEBRUAR U 18.30 GALERIJA SKC NOVI BEOGRAD
predavanje;
govori: Miloš Marinković, istraživač-pripravnik, Muzikološki institut SANU
Raspadom Jugoslavije devedesetih godina prošlog veka, festival Jugoslavenska muzička tribina/Tribina muzičkog stvaralaštva Jugoslavije (osnovan 1964. godine u Opatiji) prestao je da postoji pod tim imenom. Međutim, ako je, s jedne strane, ova smotra umetničke muzičke produkcije odražavala slom nekadašnje države, s druge strane, pružila je nove perspektive koje se verovatno u drukčijim društveno-političkim uslovima ne bi realizovale. To se prvenstveno odnosi na utemeljenje međunarodne tribine kompozitora u Srbiji (1992), kao svojevrsnog pandana tribini muzičkog stvaralaštva Jugoslavije, koja je shodno političkim prilikama u tom trenutku već nosila novi naziv - Glazbena tribina Opatija (kasnije Međunarodna glazbena tribina). S tim u vezi, u fokusu ovog istraživanja jeste festivalsko predstavljanje savremene muzike najpre u višenacionalnoj Jugoslaviji, a zatim, u bitno izmenjenim društveno-političkim konstelacijama, u okviru dva njena dela – Republike Hrvatske i Republike Srbije.