ПОНЕДЕЉАК, 4. НОВЕМБАР У 19.00 ВЕЛИКА САЛА
Диригент: Србољуб Динић, ванр. проф.
Солиста: Доситеј Новаковић, кларинет
Програм: Ж. Бизе: Увод за III чин из опере „Кармен“; В. А. Моцарт: Концерт за кларинет и оркестар А-дур; Ј. Хајдн: Симфонија „Die Uhr“ , де-дур бр. 101
Доситеј Новаковић (9. 10. 2001. Панчево) студент је мастер академских студија Факултета музичке уметности у Београду. Дипломирао је на Факултету музичке уметности у Београду, у класи др ум. Огњена Поповића. Завршио је основну и средњу Музичку школу „Јован Бандур“ у Панчеву у класи проф. Шаму Киша, а упоредо је завршио и основну школу соло певања у класи проф. Татјане Стојиљковић. Добитник је бројних награда на међународним и државним такмичењима, као соло кларинетиста, члан камерних ансамбала и такмичар из теоретских предмета. Из области соло кларинета издвајају се награде: друго место на 52. Међународном такмичењу музичке омладине (2024), титуле лауреата на Међународном такмичењу „Даворин Јенко” (2017, 2022. и 2023), лауреат Републичког такмичења музичких и балетских школа Србије 2019. Као члан камерних ансамбала освојио је прву награду на Фестивалу „Исидор Бајић“ (2024) у Новом Саду и прву награду и титулу лауреата на Међународном такмичењу младих талената „Мита Топаловић“ (2018) у Панчеву. Из теоретских предмета освојио је прву награду на 26. Републичком такмичењу из солфеђа и теоретских предмета 2018. (солфеђо) и другу награду на 25. Републичком такмичењу из солфеђа и теоретских предмета 2017. (теорија музике). Добитник је похвалнице Града Панчева, Канцеларије за младе града Панчева, за постигнут успех током високог образовања (2024) и покрајинског признања „Таленти“ 2019. године за постигнуте врхунске резултате на међународним и државним такмичењима, као и похвалнице Фондације „Драгица Николић“ за постигнуте резултате на такмичењима 2017. године. Од његових значајних наступа издвајају се: солистички концерт у Галерији Српске академије наука и уметности (2024), концерт у Конаку кнегиње Љубице (камерни сатав, 2024), концерти у Студентском културном центру (камерни састав, 2023. и 2024) и концерт лауреата међународног такмичења „Даворин Јенко“ у Културном центру Београда (2023).
Концертна активност Симфонијског оркестра Факултета музичке уметности започета је педесетих година 20. века. Симфонијски оркестар ФМУ најстарији је академски ансамбл у Србији и један од најистакнутијих и најактивнијих у региону. Уникатност Факултета музичке уметности истиче се чињеницом да је једина високошколска музичка институција у Србији која има комплетан симфонијски оркестар. По традицији, оркестар наступа са солистима који су најуспешнији студенти Факултета, негујући разноврстан репертоар инструменталне и вокално-инструменталне литературе, а истовремено, извођењем најкомплекснијих дела симфонијске литературе помера уметничке границе, гради врхунски професионализам и на најлепши начин подстиче младалачку свирачку радозналост. Током своје вишедеценијске историје Симфонијским оркестром руководили су најзначајнији диригенти међу којима се истичу Душан Сковран, Даринка Матић-Маровић, Младен Јагушт, Станко Шепић, Александар Вујић, Биљана Радовановић Бркановић, Весна Шоуц, Бојан Суђић и бројни други. Симфонијски оркестар има активну и успешну сарадњу са Мешовитим хором Факултета, која увек резултира атрактивним концертима на којима су извођења дела као што су Малерова „Симфонија бр. 8“, Моцартов „Реквијем“ или „Кармина Бурана“ Карла Орфа. Нераскидива веза између студентске младалачке енергије и ентузијазма, професионализма професора и диригената даје супериорност у извођењима и наступима Симфонијског оркестра ФМУ, чинећи га већ деценијама водећим академским ансамблом у Србији и региону.
Србољуб Динић, актуелни генерални музички директор Оркестра и Театра у Брауншвајгу (где је започео своју седму редовну сезону), а доскора и шеф-диригент и уметнички директор Оркестра Позоришта лепих уметности у Мексико Ситију, рођен је 1969. године у Нишу, у породици са дугом музичком традицијом у којој је добио и своје прво музичко образовање. После завршене средње музичке школе у родном граду 1987. године, студира клавир на Факултету музичке уметности у Београду. По дипломирању, две године ради у школама „Јосип Славенски“ и „ Стеван Мокрањац“, потом и на Факултету, као демонстратор за камерну музику. На позив Рајнера Алторфера 1995. године одлази у Базел, где до 1997. делује као корепетитор у Театру, да би онда до 1999. исти посао обављао и у Опери у Бону где је био и асистент диригента. По повратку у Базел постаје асистент тадашњег шефа-диригента Џулије Џоунс, а као оперски диригент дебитовао је Вердијевим „Магбетом“ већ 2000. године. Претходно је, упоредо са ангажманом у Бону, студирао дириговање код Волфганга Ота, а магистратуру стекао код професора Саше Николовског у Скопљу. Од 2001. до 2004. запослен је као први капелмајстор и асистент шефа-диригента Мигела Гомеза Мартинеза у Опери у Берну, добијајући затим позицију шефа-диригента у истој кући, где остаје све до 2013, четири године и на месту музичког директора. У Берну је дириговао 37 оперских премијера и преко 60 продукција, те бројне симфонијске и гала концерте. Најзначајнији је свакако пројекат швајцарске телевизије „СФ1“, живо извођење опере „Боеми“, преношено у целој западној Европи. Године 2013. Динић добија место уметничког директора и шефа-диригента оркестра једне од највећих оперских кућа Америке, Позоришту лепих уметности у Мексико Ситију, где је остварио преко 25 продукција и гала концерата. Од 2013. до 2018. године био је шеф-диригент реномираног камерног оркестра „Гудачи светог Ђорђа“ из Београда на чије се место враћа 2021, а три године и редовни гост Државне опере у Штутгарту где је дириговао опере „Мадам Батерфлај“, „Тоска“ и „Норма“. Од 2023. године ванредни је професор на Катедри за дириговање Факултета музичке уметности у Београду.