logo skc

Марко Црнобрња: СТУДИЈА ИЗВОДЉИВОСТИ
ПЕТАК, 6. ДЕЦЕМБАР У 18.00
Жан ван Хесвијк – деколонизација имагинације
УТОРАК, 10. ДЕЦЕМБАР У 19.30 ВЕЛИКА САЛА
М Р Е Ж А
ПЕТАК, 6. ДЕЦЕМБАР У 19.00 ВЕЛИКА САЛА

REČ O POEZIJI

SREDA, 27. MAJ U 19.00

MALA SALA

Smisao pisanja u (n)ovom veku
Povod: Skriveni posao, knjiga eseja Miroslava Maksimovića
učesnici: Zlata Kocić, Milosav Tešić, Svetlana Šeatović Dimitrijević, Živorad Nedeljoković  i Miroslav Maksimović
urednik i moderator ciklusa: Vesna Kapor
„Biti pesnik, danas? Ima li to smisla? Može li se? Danas, kada izgleda da je Zlatno tele jedini cilj života, a trčanje za njim jedini način života. Danas, kada i to zlato nije više mit nego samo manipulacija. Ako je mit nudio mogućnost da se pronalaženjem Zlatnog runa nađe i smisao, manipulacija Zlatnim teletom nudi samo varku, varljivi sjaj nečega što se svakog časa, na berzama, može pretvoriti u blato – da bi se opet moglo trčati za zlatom koje varljivo sija u svetloj tržišnoj budućnosti.
Bez slobode nema poezije. Sloboda je biće poezije, čist i nesvrhovit oblik ispoljavanja ljudskog duha, i po tome se ona razlikuje od, recimo, političkih sloboda, ili tržišnih sloboda. Šta je sloboda na tržištu? Mogućnost da se pravi profit. (Zato je ona samo ideološka zastava neoliberalizma, a stvarnost je da su na tržištu najslobodniji ekonomski jaki; na stranu to što oni nisu postali jaki ravnopravnom borbom na tržištu nego na druge načine – „ne pitaj me za prvi milion“ – pa su tek kad su postali ekonomski džinovi nametnuli mantru „slobodnog tržišta“ ostalima, da bi olakšali širenje prostora profita – o tome, pročitati knjigu kembridžskog profesora, ekonomiste Ha-Džun Čanga, Loši Samarićani: Mit o slobodnoj trgovini i tajna istorija kapitalizma.) A profit ima osobinu da stalno iznova mora da se pravi, širi i uvećava. Tako se sloboda pretvara u nužnost koja, razvojem tehnologije i globalizacijom, u svoj rezon usisava raznolike resurse čovečanstva. I menja sistem vrednosti nastao tokom izgradnje civilizacije. Zatim se nužnost, neprimetno, alhemijom marketinga, pretvara u potrebe i tako bitno utiče na sve sfere života i društva i pojedinaca: zatvara se krug u kome se, neprimetno, negde zaturila sloboda.“ M. Maksimović

Pin It
© 2023 SKC Beograd

Please publish modules in offcanvas position.

Studentski kulturni centar - Kralja Milana 48, Beograd

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account