УТОРАК, 24. ОКТОБАР У 19.00 ВЕЛИКА САЛА
Циклус: Уметност и деколонизација
Тема: Ричард Бел, активиста маскиран у уметника
пројекције фото и видео документације радова и њихова контекстуализација; кроз радове уметника води Стеван Вуковић
Ричард Бел декларише се као активиста маскиран у уметника. Један је од оснивача групе абориџинских уметника proppaNOW из Бризбејна, где је стално настањен, а најчешће делује у оквиру великих међународних уметничких манифестација, попут Бијенала у Сиднеју (1992, 2008. и 2016), Московског бијенала (2013), Бијенала у Џакарти (2015) и Докумената у Каселу (2022). Његов рад под називом “Амбасада”, који поставља као јавни форум, са “уметничким и дипломатским имунитетом”, номадски је простор намењен расправљању о стратегијама деколонизације. На пример, када је био постављен у Њјуроку, у оквиру петнаестог Перформа фестивала, гости у њему су били чланови покрета Black Lives Matter, Црни пантери и активсткиње из првих нација окупљених око инцијативе Idle No More. Јуна ове године у Тејт Модерн Ричард Бел је, у оквиру пројекта Амбасаде, водио разговоре са Тианом Жангом, аутором манифеста о радикалној бризи, филмским аутором Субаш Тебе Лимбуом који свој рад заснива на Адиваси футуризму урођеничког Јактунг народа, и Сураб Падкеом, архитектом који делује у оквиру маргинализованих локалних заједница, на заједничком развијању вештина грађења, санитације и дизајнирања животног простора. Белова Амбасада је у визуелном смислу реплика, а у симболичком својеврсни живи споменик “Абориџинској амбасади”, коју су 1972, у протесту против изјаве којом је тадашњи премијер Аустралије, Вилијем Мекмахон, абориџинска земљишна права прогласио неважећим, абориџински активисти Били Крејги, Берт Вилијамс, Гилар Мајкл Андерсон и Тони Кури подигли испред аустралијског парламента и бранили од полиције у протестима који су се око те инсталације генерисали.