logo skc

Циклус: Филм и видео у пољу визуелне уметности
УТОРАК, 28. ЈАНУАР У 19.00 ВЕЛИКА САЛА
КОНЦЕРТ КАМЕРНИХ АНСАМБАЛА ФМУ
ЧЕТВРТАК, 23. ЈАНУАР У 19.00 ВЕЛИКА САЛА
УНУТАР РАМА
20. ФЕБРУАР - 8. МАРТ

УМЕТНИЧКЕ ГРУПЕ И КОЛЕКТИВИ ДАНАС

c_1100_0_16777215_00_slike_18_09_umetnicke_grupe_filmforum_11_septembar_2.jpg

УТОРАК, 11. СЕПТЕМБАР У 20.00

МАЛА САЛА

ЦИКЛУС: АЛИНЕЈИН ВИДЕО КУРС САВРЕМЕНЕ УМЕТНОСТИ

учесници: СИМОНА ОГЊАНОВИЋ и СТЕВАН ВУКОВИЋ
Шта је заједничко уметничким колективима? По чему се разликују од мноштва формалних и неформалних интереснх група, асоцијација и покрета? С друге стране, по којим све карактеристикама се они међу собом разликују? Ова и многа друга питања на које ће ово издање Алинејиног видео курса савремене уметности покушати да одговори подстакнута су текстом Пола О’Нила, најпреданијег историчара и аналитичара ауторских кустоских пракси данашњице, којим је критички анализирао изложбу под називом „Колективна креативност“ коју је осмислио и реализовао кустоски колектив „Што, како и за кога“, у Каселу 2005. године. Пол О’Нил је приступу кустоскинја највише замерио то што су све излагаче третирале на потпуно исти начин, то јест нису разрадиле систем детектовања разлика у начину организовања и рада у оквиру различитих група уметника чију продукцију су представиле. Наравно, то није значило да би било потребно направити неку стриктну и нормативну класификацију сарадничких, групних и колективних пракси, већ само неку привремену топологију, која би омогућила базичну оријентацију у пољу оних пракси које не следе романтичарски идеал индивидуалног ауторства. Наиме, ако пристанемо на став да ауторство не настаје из неког стања вакума, већ захтева различите креативне утицаје и логистичку подршку теорија и историја које контекстуализују то што се препознаје као уметничко стваралаштво, онда је крајње упутно да се позабавимо и начинима на који се сви ти утицаји преламају и кроз продукцију радова и кроз кристализацију односа унутар ауторске групе или колектива. Ту се као додатан проблем још јавља и питање како у заједничком раду може да се избегне пука естетизација интердисциплинарности, која се често дешава у сарадничким пројектима који укључују неуметнике и који теже да пробију границе поља уметности. Као парадигматични примери уметничких колектива данашњице, чије ће се активности представити и анализирати послужиће Что делать?, Цхим-Пом, Цритицал Art Енсембле, Метахавен, Ода Пројеси, РАQС Медиа Цоллецтиве, Славс and Татарс, Суперфлеx, и www.0100101110101101.орг

gallery1 gallery1 gallery1

Pin It
© 2025 СКЦ Београд

Плеасе публисх модулес in оффцанвас поситион.

Студентски културни центар - Краља Милана 48, Београд

Дон'т хаве ан аццоунт yет? Регистер Ноw!

Сигн in то yоур аццоунт