logo skc

ГОДИШЊА ИЗЛОЖБА РАДОВА СЕКЦИЈЕ ЗА ФОТОГРАФИЈУ И ДИГИТАЛНУ ГРАФИКУ
14 – 26. МАРТ
Дизајн у новим медијима
6 – 29. МАРТ
СУБЈЕКТИ
ДО 9. МАРТА

UMETNIČKE GRUPE I KOLEKTIVI DANAS

c_1100_0_16777215_00_slike_18_09_umetnicke_grupe_filmforum_11_septembar_2.jpg

UTORAK, 11. SEPTEMBAR U 20.00

MALA SALA

CIKLUS: ALINEJIN VIDEO KURS SAVREMENE UMETNOSTI

učesnici: SIMONA OGNJANOVIĆ i STEVAN VUKOVIĆ
Šta je zajedničko umetničkim kolektivima? Po čemu se razlikuju od mnoštva formalnih i neformalnih interesnh grupa, asocijacija i pokreta? S druge strane, po kojim sve karakteristikama se oni među sobom razlikuju? Ova i mnoga druga pitanja na koje će ovo izdanje Alinejinog video kursa savremene umetnosti pokušati da odgovori podstaknuta su tekstom Pola O’Nila, najpredanijeg istoričara i analitičara autorskih kustoskih praksi današnjice, kojim je kritički analizirao izložbu pod nazivom „Kolektivna kreativnost“ koju je osmislio i realizovao kustoski kolektiv „Što, kako i za koga“, u Kaselu 2005. godine. Pol O’Nil je pristupu kustoskinja najviše zamerio to što su sve izlagače tretirale na potpuno isti način, to jest nisu razradile sistem detektovanja razlika u načinu organizovanja i rada u okviru različitih grupa umetnika čiju produkciju su predstavile. Naravno, to nije značilo da bi bilo potrebno napraviti neku striktnu i normativnu klasifikaciju saradničkih, grupnih i kolektivnih praksi, već samo neku privremenu topologiju, koja bi omogućila bazičnu orijentaciju u polju onih praksi koje ne slede romantičarski ideal individualnog autorstva. Naime, ako pristanemo na stav da autorstvo ne nastaje iz nekog stanja vakuma, već zahteva različite kreativne uticaje i logističku podršku teorija i istorija koje kontekstualizuju to što se prepoznaje kao umetničko stvaralaštvo, onda je krajnje uputno da se pozabavimo i načinima na koji se svi ti uticaji prelamaju i kroz produkciju radova i kroz kristalizaciju odnosa unutar autorske grupe ili kolektiva. Tu se kao dodatan problem još javlja i pitanje kako u zajedničkom radu može da se izbegne puka estetizacija interdisciplinarnosti, koja se često dešava u saradničkim projektima koji uključuju neumetnike i koji teže da probiju granice polja umetnosti. Kao paradigmatični primeri umetničkih kolektiva današnjice, čije će se aktivnosti predstaviti i analizirati poslužiće Čto delatь?, Chim-Pom, Critical Art Ensemble, Metahaven, Oda Projesi, RAQS Media Collective, Slavs and Tatars, Superflex, i www.0100101110101101.org

gallery1 gallery1 gallery1

Pin It
© 2023 SKC Beograd

Please publish modules in offcanvas position.

Studentski kulturni centar - Kralja Milana 48, Beograd

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account