logo skc

АНА ЈЕ ОДЛУЧИЛА ДА ЖИВИ - 25403
ПОНЕДЕЉАК, 28. ОКТОБАР У 19.00 ВЕЛИКА САЛА
21. МЕЂУНАРОДНИ САЛОН СТРИПА
ДО 12. ОКТОБРА СТЕВАН СУБИЋ, гост Међународног салона стрипа 2024.
Бојан Лековић: 200 кила шта зна емигрант шта је корпорација
ЧЕТВРТАК, 3. ОКТОБАР У 18.00 ВЕЛИКА САЛА

Lora Malvi: Vizuelna i druga zadovoljstva

c_1100_0_16777215_00_images_2018_02_filmforum_27_februar_-_malvi.jpg

 

UTORAK, 27. FEBRUAR U 20.00

MALA SALA

Ciklus: Psihoanalitičke teorije filma i vizuelnih umetnosti

razgovor o knjizi
Za početak ovog ciklusa odabrana je knjiga Lore Malvi koja je, pod naslovom Vizuelna i druga zadovoljstva, u prevodu Aleksandre Kostić i izdanju Filmskog centra Srbije, objavljena tokom prošle godine, ali još nije bilo značajnih kritičkih reakcija na nju u lokalnom kontekstu. Naime, to je istorijski veoma značajna knjiga za studije odnosa psihonalitičke teorije (Frojda i Lakana), filma (Kinga Vidora i Hičkoka) i vizuelnih umetnosti (Meri Keli i Barbare Kruger), koja već decenijama izaziva polemike u različitim disciplinama. Prevodi tekstova od kojih su neke od tih polemika krenule, uz inicijalni tekst pod nazivom Vizuelno zadovoljstvo i narativni film koje je kao predavanje Lora Malvi izvela još 1973 na Odseku za francuski jezik Univerziteta u Viskonsinu, te odmah potom i objavila u britanskom časopisu za teoriju i istoriju filma Ekran (Screen), objavljeni su u Ženskim studijama, u tematu o Feminističkoj teoriji filma koji je priredila Branka Arsić još pre punih dvadeset godina. Ceo taj temat je besplatno dostupan u internet verziji tog časopisa, tako da je stručna publika mogla biti već davno pripremljena na kritičku recepciju. Već tekstovi Džoan Koupdžek i Kaje Silverman, objavljeni u tom tematu pokazali su da je teorija Lore Malvi zarobljena u dosta rigidne simplifikacije i psihoanalitičke teorije i teorija filmskog jezika, i izazvale neku vrstu revizije njenih stavova. Ovo će biti prilika da se predstave i uzmu u obzir i kritike Dženet Štajger, iz ugla studija filmske recepcije, zatim Džudit Batler, iz ugla performativnog izvođenja rodnih identiteta, Bel Huks sa pozicija rasnih podela i opozicionih pogleda  crnih gledateljki, pa sve do kritika Noela Kerola i Dejvida Bordvela izvedenih sa stanovišta post-teorijskih studija filma. Diskusija o svim tim kritikama se, pritom, ne izvodi da bi se poništio značaj teorije koju je Malvi postavila, već da bi se ona potpunije sagledala u relevantnim diskurzivnim i istorijskim kontekstima.

Pin It
© 2023 SKC Beograd

Please publish modules in offcanvas position.

Studentski kulturni centar - Kralja Milana 48, Beograd

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account