logo skc

Бојан Лековић: 200 кила шта зна емигрант шта је корпорација
ЧЕТВРТАК, 3. ОКТОБАР У 18.00 ВЕЛИКА САЛА
АНА ЈЕ ОДЛУЧИЛА ДА ЖИВИ - 25403
ПОНЕДЕЉАК, 28. ОКТОБАР У 19.00 ВЕЛИКА САЛА
21. МЕЂУНАРОДНИ САЛОН СТРИПА
ДО 12. ОКТОБРА СТЕВАН СУБИЋ, гост Међународног салона стрипа 2024.

IZVOĐENJE POEZIJE NA FILMU

c_1100_0_16777215_00_slike_20_01_izvodjenje_poezije_na_filmu_filmforum_28_januar_3.jpg

UTORAK, 28. JANUAR U 20.00 MALA SALA

CIKLUS: FILM I DRUGE UMETNOSTI
TEMA: IZVOĐENJE POEZIJE NA FILMU
predavanje i razgovor sa analizom vizuelnih primera
predavači: Tijana Savatić i Stevan Vuković
U filmu „Istrebljivač“ (Blade Runner, Ridley Scott, 1982), lik pod nazivom Roj Beti recituje stihove Viljema Blejka. Nadalje, u filmu „Opasni umovi“ (Dangerous Minds, John N. Smith, 1995) čujemo stihove Dilana Tomasa, zatim u „Društvu mrtvih pesnika“ (Dead Poets Society, Peter Weir, 1989) zatičemo recitovanje Volta Vitmena, a u „Apokalipsi danas“ (Apocalypse Now, Francis Coppola, 1979) T. S. Eliota. To su samo neki od mnoštva primera upotrebe izvođenja poezije u naratološkoj strukturi popularnih filmova. Da li je to samo sredstvo kojim se unapređuje dramaturgija konkretnog dela ili se time uspostavlja i neki intertekstualni odnos sa samim delom i opusom autora čija se pesma izvodi, ili sa istorijom pesništva? Odgovor na to pitanje zavisi od slučaja do slučaja i, tokom ovog predavanja i razgovora, razmatraće se upravo mogući modaliteti odnosa koji se tim sekvencama na neki način nagoveštavaju ili impliciraju. Ovako dobijeni zaključci će se, potom, postaviti u okvir savremenih teorija izvođenja, s jedne strane, i teorija remedijacije i intermedijskih eksperimenata, s druge.

mt_galery:

Pin It
© 2023 SKC Beograd

Please publish modules in offcanvas position.

Studentski kulturni centar - Kralja Milana 48, Beograd

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account