ČETVRTAK, 1. FEBRUAR U 19.00 (traje do 10. februara)
SREĆNA GALERIJA
izložba fotografija
Čedomir Milosavljević rođen je 1960. godine u Pančevu. Diplomirao je na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu (FLU), odsek slikarstvo u klasi prof. Vojislava Todorića. Pored fotografije, profesionalno se bavi i ikonopisom. Boravio je na studijskim putovanjima u Parizu, Beču i Svetoj Gori. Osnivač je i član umetničke grupe „Sveti Luka“, u Pančevu.
Za fotografiju je, 2012. godine na godišnjoj izložbi časopisa ReFOTO „Monohromatski svet”, nagrađen pohvalnom diplomom u finalnom konkursu. Na ovoj izložbi pomenutog prestižnog časopisa za fotografiju, Milosavljević je ušao u uži izbor kandidata po konkursu, na temu „Moje mesto, moji ljudi”. Takođe, u domenu fotografije, beleži pohvalu i na 12. međunarodnoj izložbi „OrthPhoto“ 2017. godine u Beočinu, gde je i 2010. godine učestvovao na 5. međunarodnoj izložbi fotografija „Pravoslavlje na internetu“ (Kulturni centar Beočin).
Svojevremeno je bio izabran za projekat ‘„Perspektive“, 1989. godine, za izložbu u Jugoslovenskoj galeriji umetnosti u Beogradu, i učestvovao na Drugoj izložbi savremenog ikonopisa u Narodnom muzeju, Beograd.
Do sada je izlagao na dve samostalne izložbe fotografija u Beogradu i Pančevu i na više kolektivnih nastupa.
Učestvovao je na više zajedničkih izložbi crteža, i to u Kulturnom centru Pančevo („Pančevo kao inspiracija“), Gradskoj biblioteci u Pančevu („Stari majstori kao inspiracija“), Kulturnom centru u Smederevu, Svetosavskom domu u Pančevu, u Cetinjskom manastiru (Pečatnja, „Povijesmo narodne duše“), kao i na više kolektivnih nastupa i predavanja u Beogradu, Pančevu, Baru (Crna Gora) i Beočinu.
Iskustvo opažanja stečeno radom u raznorodnim medijima, kojima se Milosavljević bavi, rezultiralo je pojavom, zanatski briljantnih, likovno uspelih i izuzetno zanimljivih fotografija po klasičnim motivskim predlošcima – portret, mrtva priroda, pejzaž, da bi se umetničko razmišljanje nadalje, nastavilo kroz fotografije kolaža i kompozicija u kojima prizor realno vidljivih motiva sublimira u simboličku poruku. Tu je pre svega reč o pojedinim motivima ili aranžiranim detaljima iz kompozicija mrtve prirode, prikazanih iz ugla simboličkog sagledavanja njihovih odnosa i samih pojavnosti uz intenzivan kolorit u čijim kontrastima bojnih komplemenata ti isti motivi doživljavaju svoju punu afirmaciju. Ova izložba, donosi reminiscencije radova iz nekoliko tematskih oblasti. Kako sam autor navodi: „Fotografije iz ciklusa mrtva priroda nastale su kao odgovor na neke moje nedoumice...“, dok se za Milosavljevićeve portretne kompozicije može konstatovati da se pred njima posmatrač suočava sa nesvakidašnjim iskustvom u doživljaju snage ekspresije prikazanih likova i cele kompozicije, uopšte. U osnovi ovog, kao, inače, i u osnovi svih prethodnih koncepata Milosavljevićeve umetnosti neizostavna je humanistička komponenta, kako u samom osmišljavanju teme tako i u odabiru motiva i izboru portretisanih ličnosti. Tako na primer, fotografije iz života prosjaka proizvod su autorovog višegodišnjeg poznanstva sa njima. Fotografije portreta štićenika Udruženja MNRO Pančevo nastale su u saradnji sa rukovodiocima sekcija koje imaju za cilj pomaganje osobama sa intelektualnim poteškoćama uz pomoć porodice, volontera i stručnjaka i njihovo povezivanje u širu zajednicu. Ksenija Milosavljević je saradnik dramske sekcije Udruženja i radionice „Ručno pravljenje papira“ iz čijih programa je, upravo i nastala većina portretnih fotografija iz ovog segmenta izložbe.