SREDA, 21. JUN U 20.00
VELIKA SALA
(Simbolika baroknih muzičkih formi: prelida, igara i varijacija)
program: Luj Kupren, Fransoa Kupren; uvodna reč: Svetlana Stojanović Kutlača
Ansambl Parnas: Svetlana Stojanović Kutlača, čembalo; Jelena Rokvić, barokna violina; Ana Tošić, čembalo; Anastasija Vučković, čembalo; Jana Petrović, čembalo; Marija Petrović, čembalo; Teodora Krstić, čembalo
Ideju da je muzika "eho univerzuma" formulisao je francuski filozof Maren Mersen u delu "Univerzalna harmonija" objavljenom 1636. godine. U istom periodu i Rene Dekart posvećuje muzici delo "Kompendijum o muzici". Intenzivna prepiska dvojice velikana otkriva nam karakteristike ove epohe francuske umetnosti: ona je istovremeno inspirisana antičkom kulturom (usled čega je poznata kao francuski klasicizam), kao i italijanskim barokom. Taj spoj manifestuje se smelim prihvatanjem najnovijih naučnih otkrića i rađanjem novih ideja o čoveku i društvu, može se uočiti prodor ideja o slobodi, promeni (metamorfozi) i beskraju. Nove instrumentalne muzičke forme, enigmatski nemetrički preludijumi, igre, čakone i pasakalje Luja Kuprena i njegovog nećaka Fransoa Kuprena, predstavljaju eho polemike koja je zaokupljala umove njihovih savremenika.