
СРЕДА, 21. ЈУН У 20.00
ВЕЛИКА САЛА
(Симболика барокних музичких форми: прелида, игара и варијација)
програм: Луј Купрен, Франсоа Купрен; уводна реч: Светлана Стојановић Кутлача
Ансамбл Парнас: Светлана Стојановић Кутлача, чембало; Јелена Роквић, барокна виолина; Ана Тошић, чембало; Анастасија Вучковић, чембало; Јана Петровић, чембало; Марија Петровић, чембало; Теодора Крстић, чембало
Идеју да је музика "ехо универзума" формулисао је француски филозоф Марен Мерсен у делу "Универзална хармонија" објављеном 1636. године. У истом периоду и Рене Декарт посвећује музици дело "Компендијум о музици". Интензивна преписка двојице великана открива нам карактеристике ове епохе француске уметности: она је истовремено инспирисана античком културом (услед чега је позната као француски класицизам), као и италијанским бароком. Тај спој манифестује се смелим прихватањем најновијих научних открића и рађањем нових идеја о човеку и друштву, може се уочити продор идеја о слободи, промени (метаморфози) и бескрају. Нове инструменталне музичке форме, енигматски неметрички прелудијуми, игре, чаконе и пасакаље Луја Купрена и његовог нећака Франсоа Купрена, представљају ехо полемике која је заокупљала умове њихових савременика.