logo skc

Марко Црнобрња: СТУДИЈА ИЗВОДЉИВОСТИ
ПЕТАК, 6. ДЕЦЕМБАР У 18.00
М Р Е Ж А
ПЕТАК, 6. ДЕЦЕМБАР У 19.00 ВЕЛИКА САЛА
Жан ван Хесвијк – деколонизација имагинације
УТОРАК, 10. ДЕЦЕМБАР У 19.30 ВЕЛИКА САЛА

РАДОВИ И ИЗЛОЖБЕ КОЈИ ТЕМАТИЗУЈУ ПАНДЕМИЈУ КОВИД 19

c_1100_0_16777215_00_slike_21_02_kovid_19.jpg

УТОРАК, 9. ФЕБРУАР У 19.00 ВЕЛИКА САЛА
ЦИКЛУС: ВИДЕО ПРЕГЛЕД АКТУЕЛНЕ УМЕТНОСТИ
Тема:
пројекције видео инсерата и разговор
Када се уметност помене у контексту пандемије Ковид 19, најчешће прича води у смеру затварања институција културе и отказивања програма, те и економских и других проблема које то доноси како уметницима, тако и другим радницима у пољу уметности. Међутим, многи од њих нису пристали на улогу жртве и својим радовима и изложбама остварују активан допринос тумачења стања у које нас је та пандемија довела, и ти доприноси вредни су помена. Они су врло разнолики. Само када се кинеска уметничка сцена узме у обзир, дијапазон приступа прилично је широк. Креће се од документаризма „Фото Пекинг“ изложбе и поставке више хиљада слика и предмета у бившој импровизованој болници у Вухану, преко готово соцреалистичке изложбе „Јединство снаге“ у Народном музеју Кине у Пекингу, која је реализована у сарадњи са Удружењем уметника Кине и Асоцијацијом калиграфа Кине, до високо метафоричке изложбе под називом „Крпљење облака“ Јина Зајусхена у Центру за наслеђе, уметност и текстил у Хонгконгу. Од мноштва изложби које су последњих месеци у Кини тематизовале стање пандемије, као најразвијеније у идејном смислу показале су се „Рефлексије у доба ванредног стања“ у „Уленс“ центру за савремену уметност у Пекингу. Она је укључила и теме попут миграција и солидарности, биополитике и односа људског спрам нељудског, а поред кинеских укључила и уметнике попут Мике Ротенберга, Пјера Игија и групе Форензичка архитектура. Наравно, и у другим деловима света отварају се изложбе са том темом, а њој се посвећују и филмски фестивали попут „Оберхаузена“, у чијем овогодишњем програму из ког ће бити приказани инсерти, јесте и тема изолације артикулисана кроз серију филмова који третирају поглед кроз прозор, уз стриктну поделу стварности са две стране стакла. Од соло изложби које се сада могу видети на ту тему издваја се „Ја ћу преживети“ Хито Штејерл, која је отворена у простору „К21“ у Диселдорфу.

Pin It
© 2025 СКЦ Београд

Плеасе публисх модулес in оффцанвас поситион.

Студентски културни центар - Краља Милана 48, Београд

Дон'т хаве ан аццоунт yет? Регистер Ноw!

Сигн in то yоур аццоунт