18 – 29. МАЈ СРЕЋНА ГАЛЕРИЈА СКЦ
Циклус изложби: Афирмација младих / студентске изложбе
Факултет уметности Универзитета у Нишу: Колективна изложба радова из области графичког дизајна студената Департмана за примењене уметности
аутори изложбе: Анита Милић, ванредни професор, и др ум. Миљана Раденковић, асистент са докторатом
„Већ две године заредом, Факултет уметности у Нишу, Департман за примењене уметности, гради свој идентитет на београдској ликовној сцени. Студентски културни центар трећи пут пружа прилику студентима Универзитета у Нишу да визуелном реториком остваре комуникацију са другим универзитетима уметности, институцијама културе и широм јавношћу.
На предмету графичке комуникације, континуирана сарадња наставника, сарадника и студената изнедрила је генерације ΄универзалних војника΄. Спремне за сарадњу, Сара Стојановић, Јована Милојевић, Миња Ђорђевић, Надежда Ристић, Марта Пејчић, Ана Миленковић, Јана Јанић и Милица Здравковић су студенткиње које бележе велике успехе. Њихова имена овенчала су светске награде, стручне часописе, уметничке пројекте, ликовне конкурсе... Из тог разлога оне брендирају себе кроз задатак - персонални web site - и излажу предлоге страница са личним печатом, а сопствени успех дизајнирају креативно и професионално како би привукле пажњу корисника и оствариле комуникацију. Осим тога, успешно су, на тролисту, представиле и визуелни идентитет манифестације Октобарски салон који се такође налази на изложби „Визуелном реториком до идентитета 3“.
У оквиру графичких комуникација, мотивационе слогане познатих светских брендова излажу Марко Цукавац, Јана Новаковић, Андријана Јовановић, Ирена Тасић, Елена Денда, Марија Милосављевић, Ксенија Станковић, Илија Самац, Нађа Станисављевић, Даница Ћирић и Невена Ристић са видно креативним концептима.
На трећој години студенти се уводе у процес израде и примене графичке идентификације, уче о семиотици, кратким језичким формама као што је GIF анимација, раде на принципијелном решавању визуелног идентитета и изради књиге графичких стандарда, као и сету иконица за аndroid апликацију.
Студенти четврте године реализују комплексније задатке на основу којих доказују своју спремност за решавање графичких проблема у комерцијалне сврхе. Уче о брендирању, како да разраде идејни концепт одређеног бренда, како се представља визуелни идентитет манифестације, како направити концепт за logo anniversary, а како идејно решење проспекта, каталога, флајера, календара... На крају, дају предлог за персонални web site којим у најбољем светлу презентују свој дотадашњи рад.
Мастер студије подразумевају стечено образовање на основним студијама и у складу са тим студент добија задатак којим би се представио потенцијалном клијенту.
Кроз практичне задатке, студент се уводи у појам и суштину графичког дизајна, тржишта, маркетинга. Шта је битније, форма или функција, односно естетика или садржај. Како се граде ликовно-графички елементи, како правилно употребити типографију и илустрацију на производу и друго.
Циљ наставног плана овог уже стручног предмета јесте да студенте оспособи за самостално промишљање, обављање креативног процеса у графичком дизајну и реализацији пројеката, односно да креира будуће професионалце из области графичког дизајна. Знање и вештине стечене на предмету графичке комуникације студенти потврђују реализацијом конкретних задатака и других изложби - пројеката у оквиру овог предмета, а под менторством ван. проф. Аните Милић и асистента Миљане Раденковић. Овим Факултет уметности у Нишу већ постаје препознатљив и незаобилазан бренд у култури града, земље и региона.“
ван. проф. Анита Милић