logo skc

21. МЕЂУНАРОДНИ САЛОН СТРИПА
ДО 12. ОКТОБРА СТЕВАН СУБИЋ, гост Међународног салона стрипа 2024.
АНА ЈЕ ОДЛУЧИЛА ДА ЖИВИ - 25403
ПОНЕДЕЉАК, 28. ОКТОБАР У 19.00 ВЕЛИКА САЛА
Бојан Лековић: 200 кила шта зна емигрант шта је корпорација
ЧЕТВРТАК, 3. ОКТОБАР У 18.00 ВЕЛИКА САЛА

Petar Jončić, (Foto)impresionizam

petar_joncic_1.jpg

 

ČETVRTAK, 2. JUL

SREĆNA GALERIJA

izložba fotografija
„Još je Pol Sezan rekao da je Klod Mone bio, samo oko, jer je imao moć opažanja svetlosnih tonova koje je razlagao na osnovne boje, izučavao igru koju proizvode, dezintegrisao formu i materiju. Iz palete je odstranio teške i neprozirne boje i koristio samo čiste i svetle, ređao ih jednu pored druge i postizao treperenje.
Ipak, ono što je važnije od celog tog proseca jeste činjenica da je impresionizam nastao zahvaljujući fotografiji koja je preuzela ulogu klasičnog slikarstva, posebno kada je reč o portretima. Mone je razumeo proces nastanka fotografije i prvi, pre Vorhola, pokušao da imitira rad te mašine. Prvo, želeo je da sliku uradi brzo kako bi, baš kao i fotograf, zaustavio prizor. Drugo, uveo je postupak ponavljanja ,snimka‘ što je takođe osobina fotografskog rada. Treće, bukvalno je imitirao fotografsku neoštrinu, što je Žorž Sera kasnije razradio u poentilizmu koji je bio potpuna imitacija ,zrna’ koje postoji u strukturi fotografije.“ (Autor)
Izložba „(Foto)impresionizam“ Petra Jončića  jeste pokušaj da se nizom operacija koje imitiraju rad Kloda Monea mašina pretvori u slikarsku četkicu. Korišćen je ostetljiviji film kako bi „zrno“ ličilo na poentilizam, snimci su nastali u prirodi kako bi zabeležili isključivo svetlost i igru boja u duhu impresionista. Fokus je uvek bio na drugom planu, ponekada i udaljenoj tački perspektive, kako bi prvi plan, najčešće raznobojno lišće, bilo neoštro zahvaljujući velikom otvoru blende. To je imitacija slikarskog poteza, spontanog, slučajnog i neplaniranog. Urađeno je oko 100 snimaka, analognim fotoaparatom (Nakon F-301) sa teleobjektivom 135 mm, a odabrane su samo one najbliže  idejama „moneizma“.
Petar Jončić, novinar i filmski kritičar, pisao je za Dnevni telegraf, a filmske kritike i eseje objavljivao je u Književnom listu, časopisu Reč, Domusu, Zlatnoj gredi, Evropi, časopisu OK, 3+4, TFT-u i emitovao u Hronici Radio Beograda 3. Objavio je knjige Filmski jezik Želimira Žilnika (SKC, 2002, nagrada  Dušan Stojanović za najbolju studiju o filmu) i Neki drugi film (Laguna, 2014)
Član je redakcije kulture RTV Studio B od 1998. godine. Bio je urednik emisije „Kocka“ i saradnik dokumentarnog programa. Fotografijom se bavi od kraja osamdesetih.

 Petar Jončić  Petar Jončić  Petar Jončić

Pin It
© 2023 SKC Beograd

Please publish modules in offcanvas position.

Studentski kulturni centar - Kralja Milana 48, Beograd

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account