1 - 4. APRIL ISPRED MALE SALE
1986-2019.
višemedijska instalacija
„Pozajmljivanje slika od vitalnog je značaja za obilato duhovno opštenje između umetnika i umetnosti“, zapisao je Lio Stajnberg u predgovoru zbornika tekstova Umetnost o umetnosti (1978), da bi iz toga izveo tezu da „ima isto toliko nepredvidljive originalnosti u citiranju, imitiranju, transponovanju i reflektovanju kao i u invenciji“. Dragan Srdić, istoričar umetnosti i umetnik aproprijacijskog prosedea, još od osamdesetih godina prošlog veka učestvovao je na Aprilskim susretima radovima koji su počivali na nekoj vrsti pozajmice materijala ili motiva, forme ili značenja, uvek se pozivajući na neke već postojeće i kanonizovane radove iz tradicije avangardi ili neoavangardi. Tako je 17. aprila 1986, u okviru te manifestacije učestvovao i radom pod nazivom „Prizori moderne umetnosti - Grupa OHO: Triglav“, što je u stvari uključivalo rekonstrukciju rada grupe OHO na pešačkom prelazu ispred SKC-a. Izlaganje dokumentacije tog rada pomak je u tom smeru, a on će na ovim Aprilskim susretima biti dopunjen i dokumentacijom Srdićevog foto performansa koji ponavlja rad Marine Abramović pod nazivom „Balkan Barok“, sa Bijenala u Veneciji 1997, za koji je dobila Zlatnog lava. Srdićeva verzija ponovljenog performansa, koji je Marina izvodila na hrpi sirovih životinjskih kostiju, biće izvedena na lokaciji nekadašnje kožare i fabrike „Glutin“ u Padinskoj skeli, gde trenutno na otvorenom leži više od 350 tona životinjskih kostiju, na mestu fabrike u stečaju, u kojoj su se nekada te kosti prerađivale.