• 2.jpg
  • 1.jpg
  • 4.jpg
  • 5.jpg
  • 3.jpg

sreda, 21. jun u 20.00 velika sala
muzika kao eho univerzuma(Simbolika baroknih  muzičkih formi: prelida, igara i varijacija)
program: Luj Kupren,  Fransoa Kupren; uvodna reč: Svetlana Stojanović Kutlača
Ansambl Parnas: Svetlana Stojanović Kutlača, čembalo; Jelena Rokvić, barokna violina; Ana Tošić, čembalo; Anastasija Vučković, čembalo; Jana Petrović, čembalo; Marija Petrović, čembalo; Teodora Krstić, čembalo
Ideju da je muzika "eho univerzuma" formulisao je francuski filozof Maren Mersen u delu "Univerzalna harmonija" objavljenom 1636. godine.  U istom periodu i Rene Dekart  posvećuje muzici delo "Kompendijum o muzici". Intenzivna prepiska  dvojice velikana otkriva nam karakteristike ove epohe francuske  umetnosti: ona je istovremeno  inspirisana antičkom kulturom (usled čega je poznata kao francuski klasicizam), kao i  italijanskim barokom. Taj spoj manifestuje se smelim prihvatanjem najnovijih naučnih otkrića  i rađanjem novih ideja o čoveku i društvu, može se uočiti  prodor  ideja o slobodi, promeni (metamorfozi) i beskraju. Nove instrumentalne muzičke forme, enigmatski nemetrički preludijumi, igre, čakone i pasakalje Luja Kuprena i  njegovog nećaka Fransoa Kuprena, predstavljaju eho polemike koja je zaokupljala umove njihovih savremenika.

Pin It