• 4.jpg
  • 3.jpg
  • 5.jpg
  • 2.jpg
  • 1.jpg

sreda, 19. april u 20.00 velika sala
kamerna dela K. F. E. Baha i Jozefa Hajdna
Doktorski resital Bojane Dimković
Manje poznata dela publici uvek bivaju lakše razumljiva ukoliko se stave u relevantan kontekst, odnosno naspram muzike čiji je jezik blizak njihovim slušnim navikama. Sa jedne strane čuće se kamerna muzika J. Hajdna koju po većini parametara danas nazivamo klasičnom i čiju simetriju, humor i osećajnost umemo da prepoznamo i u njima uživamo. Sa druge strane, jedan od Hajdnovih bitnih uzora bio je glavni predstavnik (prethodnog) osećajnog stila - K. F. E. Bah. Osećajnost i ekspresivnost su u njegovim delima često mnogo „sirovije“ i ponekad – cilj interpretacije, nauštrb forme i/ili razumljivosti. „Pošto muzičar ne može druge da dirne ako nije i sâm dirnut, nužno je da bude u stanju samog sebe da postavi u sva raspoloženja koja želi podstaći kod slušalaca; on im prenosi svoja osećanja i na najbolji način ih pokreće da saosećaju“ K. F. E. Bah, Berlin, 1753
Bojana Dimković, klavir; Simonida Jovanović, flauta; Katarina Aleksić, violina; Katarina Popović, violina; Nataša Petrović, viola; Đorđe Milošević, violončelo

Pin It