logo skc

КОНКУРС МЕЂУНАРОДНОГ САЛОНА СТРИПА 2024.
21. МЕЂУНАРОДНИ САЛОН СТРИПА СРЕЋНА ГАЛЕРИЈА СКЦ БЕОГРАД 26 - 29. 9. 2024.
ЦИКЛУС ПРЕДСТАВЉАЊА ФАКУЛТЕТА
МАШИНСКИ ФАКУЛТЕТ, ГРАЂЕВИНСКИ ФАКУЛТЕТ, ФАКУЛТЕТ ЗА СПЕЦИЈАЛНУ ЕДУКАЦИЈУ И РЕХАБИЛИТАЦИЈУ
АПРИЛСКИ СУСРЕТИ 2024.
1 – 3. МАРТ Улаз на све програме у оквиру Априлских сусрета је слободан
Камерни оркестар Гудачи Св. Ђорђа
ПОНЕДЕЉАК, 8. АПРИЛ У 20.00 ВЕЛИКА САЛА

DVA POETSKA GLASA: GORDANA ĐILAS I MILUNIKA MITROVIĆ

 

SREDA, 14. SEPTEMBAR U 19.00

LETNJA SCENA

učestvuju: Gordana Đilas, Milunika Mitrović i Bojana  Stojanović-Pantović
moderator i urednik: Vesna Kapor
U najnovijoj zbirci „Sever“, udaljen zvuk prethodne konstante poetskog pisma Gordane Đilas podignut je na viši nivo objektivizacije pesničkog postupka i iskustva, što s druge strane povlači za sobom i zahtevniju poziciju lirske junakinje. To se pre svega odnosi na  njeno saodnošenje sa Drugim, drugošću, zamišljenim adresatom, ili pak nekom vrstom samogovora, obraćanjem samoj sebi, koji se takođe često čini kao izmaštani dijalog.
Ono što je u prethodne dve zbirke bila samo naznaka u pojedinim pesmama, u ovoj zbirci Gordana Đilas razvila je u punom zamahu takozvane religiozne imaginacije i asocijacija na pojedine jevanđeljske istine. To podrazumeva i zazivanje odsutno-prisutnog Boga koji  može biti i nordijski, ili slovenski, a svakako najpre hrišćanski) i njegovo ponovno uskrsnuće u čoveku.
Najnovija zbirka Milunike Mitrović  „Zimsko pismo“ nesumnjivo ima jedinstvenu, samostalnu dramaturgiju i atmosferu.  U  ovoj zbirci poetski fokus lirske junakinje može se okarakterisati kao bdenje nad samom sobom, dosledno unutrašnja perspektiva preinačenja iskustava, od kojih je ono vezano za stvaranje i pisanje jedno od najbitnijih. Iako je komponovana u četiri ciklusa, gotovo svaka pesma deluje samostalno u pristupu tumača. Motivski se vezuje za trenutke samoće i nesanice, opadanje životne snage i ritma, krize određenog životnog doba, ljubavnih i porodičnih sećanja i situacija, istančano oslikanih pejzaža i enterijera, povlačenju poezije pred brutalnošću i najezdom „stvarnog“ života. Stoga se obnaženo, „golo bivanje“ može dogoditi samo u stanju savršene simboličke tišine i nemosti stvari.

Pin It
© 2023 SKC Beograd

Please publish modules in offcanvas position.

Studentski kulturni centar - Kralja Milana 48, Beograd

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account