UTORAK, 19. JANUAR U 19.00 VELIKA SALA
CIKLUS: VIDEO PREGLED AKTUELNE UMETNOSTI
TEMA: RADOVI I IZLOŽBE KOJI TEMATIZUJU PANDEMIJU KOVID 19
projekcije video inserata i razgovor
Kada se umetnost pomene u kontekstu pandemije Kovid 19, priča najčešće vodi u smeru zatvaranja institucija kulture i otkazivanja programa, te i ekonomskih i drugih problema koje to donosi kako umetnicima, tako i drugim radnicima u polju umetnosti. Međutim, mnogi od njih nisu pristali na ulogu žrtve i svojim radovima i izložbama ostvaruju aktivan doprinos tumačenja stanja u koje nas je ta pandemija dovela, i ti doprinosi su vredni pomena. Oni su vrlo raznoliki. Samo kada se kineska umetnička scena uzme u obzir, dijapazon pristupa prilično je širok. Kreće se od dokumentarizma „Foto Peking“ izložbe i postavke više hiljada slika i predmeta u bivšoj improvizovanoj bolnici u Vuhanu, preko gotovo socrealističke izložbe „Jedinstvo snage“ u Narodnom muzeju Kine u Pekingu, koja je realizovana u saradnji sa Udruženjem umetnika Kine i Asocijacijom kaligrafa Kine, do visoko metaforičke izložbe pod nazivom „Krpljenje oblaka“ Jina Zajushena u Centru za nasleđe umetnost i tekstil u Hongkongu. Od mnoštva izložbi koje su poslednjih meseci u Kini tematizovale stanje pandemije, kao najrazvijenije u idejnom smislu pokazale su se „Refleksije u doba vanrednog stanja“ u „Ulens“ centru za savremenu umetnost u Pekingu. Ona je uključila i teme poput migracija i solidarnosti, biopolitike i odnosa ljudskog spram neljudskog, a pored kineskih uključila i umetnike poput Mike Rotenberga, Pjera Igija i grupe „Forenzička arhitektura“. Naravno, i u drugim delovima sveta otvaraju se izložbe sa tom temom, a njoj se posvećuju i filmski festivali poput „Oberhauzena“, u čijem ovogodišnjem programu, iz koga će biti prikazani inserti, jeste tema izolacije artikulisana kroz seriju filmova koji tretiraju pogled kroz prozor, uz striktnu podelu stvarnosti sa dve strane stakla. Od solo izložbi koje se sada mogu videti na tu temu izdvaja se „Ja ću preživeti“ Hito Štejerl, koja je otvorena u prostoru K21 u Diseldorfu.