logo skc

Жан ван Хесвијк – деколонизација имагинације
УТОРАК, 10. ДЕЦЕМБАР У 19.30 ВЕЛИКА САЛА
Марко Црнобрња: СТУДИЈА ИЗВОДЉИВОСТИ
ПЕТАК, 6. ДЕЦЕМБАР У 18.00
М Р Е Ж А
ПЕТАК, 6. ДЕЦЕМБАР У 19.00 ВЕЛИКА САЛА

ЦРНИ КВИР ПОГЛЕД АЈЗАКА ЏУЛИЈЕНА

c_1100_0_16777215_00_slike_24_05_2024-05-28_filmforum_-_dekolonijalna_umetnost_-_ajzak_dzulijen03.jpg

УТОРАК, 28. МАЈ У 19.30 ВЕЛИКА САЛА
ЦИКЛУС: УМЕТНОСТ И ДЕКОЛОНИЗАЦИЈА

пројекције документације радова са разговором
Ајзак Џулијен је још током студија ументости на Сент Мартинс колеџу постао један од оснивача „Санкофа филм и видео колектива“ који је деловао са циљем да „развија независну црначку филмску културу у областима продукције, излагања и рада са публиком“. У складу са тим циљевима он је 1983. снимио филм „Ко је убио Колина Роуча“, у коме је тематизовао смрт младог црнца на улазу у полицијску станицу у источном Лондону, под сумњивим околностима. Тај филм је није био запажен, као и неколико следећих, те му је шири пут ка фестивалима и изложбеним просторима отворио тек ауторски документарни филм „Трагајући за Лангстоном“, који је био посвећен Лангстону Хјузу и покрету „харлемске ренесансе“, а који је снимио 1989. „Санкофа“ је престала да постоји 1992. и од тада Ајзак делује самостално, и окреће се више видео инсталцијама. Теме његових радова укључују миграције, историју, сексуалост и културне различитости, кроз призму лепоте, бола и живота у контрадикцијама. У изради инсталација карактерише га употреба већег броја екрана, са јасном дисонанциом између садржаја који се на њима појављују. По сопственим речима, свака нова поставка у галерији или музеју за њега је изазов да истражи начине да утиче на измену стандардних типова посматрања покретних слика. Па ипак се у поставкама препознаје привилеговање црног квир погледа, и жеље којом се води.

Pin It
© 2023 SKC Beograd

Please publish modules in offcanvas position.

Studentski kulturni centar - Kralja Milana 48, Beograd

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account