logo skc

40 ГОДИНА ИСТРАЈНОСТИ
МИМАРТ 40
ЦИКЛУС ИЗЛОЖБИ: АФИРМАЦИЈА МЛАДИХ / СТУДЕНТСКЕ ИЗЛОЖБЕ
ДО 3. ЈУНА
Миахел Раковиц о колонијализму, рату, стварању непријатеља и пљачки музеја
УТОРАК, 3. ЈУЛ У 19.30 ВЕЛИКА САЛА
КОНКУРС МЕЂУНАРОДНОГ САЛОНА СТРИПА 2024.
РОК ЗА СЛАЊЕ РАДОВА: ДО 10. ЈУНА 2024.

Стихови Роберта Луиса Стивенсона

c_1100_0_16777215_00_slike_23_01-02_2023_02_07_filmforum_18.jpg

УТОРАК, 7. ФЕБРУАР У 19.00 ВЕЛИКА САЛА

циклус: Извођење поезије на филму

тема: Стихови Роберта Луиса Стивенсона

предавање и разговор са анализом визуелних примера

предавачи: Тијана Саватић и Стеван Вуковић

Иако су екранизације „Доктора Џекила и мистер Хајда“ и „Острва с благом“ толико фреквентне да је тешко пробити се до утицаја других дела Роберта Луиса Стивенсона на кинематографију, ипак је и неколико његових песама доспело до успешних екранизација. То су првенствено „Реквијем“, „Моја кућа, кажем“, и „Моја жена“. Реквијем је написао сам себи и тражио да му се упише на гроб, на планини Ваеа, на полинезијском острву Самои, у који је положен са 44 године, 1894. Пун назив те песме је „Реквијем број 21“, објављена је у његовој првој књизи „Подшумља“ 1890, а цитирана је у филмовима „Били су потрошни“, Џона Форда, из 1945, и „Коњска уста“ Роналда Неама из 1958. „Моја кућа, кажем“, издата постхумно, године 1913, цитира се у „Подземном току“ Винсента Минелија из 1946, а „Моја жена“ из 1896. у „Нежном другу“ Едварда Димитрика из 1943.

Pin It
© 2023 SKC Beograd

Please publish modules in offcanvas position.

Studentski kulturni centar - Kralja Milana 48, Beograd

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account