logo skc

Жан ван Хесвијк – деколонизација имагинације
УТОРАК, 10. ДЕЦЕМБАР У 19.30 ВЕЛИКА САЛА
М Р Е Ж А
ПЕТАК, 6. ДЕЦЕМБАР У 19.00 ВЕЛИКА САЛА
Марко Црнобрња: СТУДИЈА ИЗВОДЉИВОСТИ
ПЕТАК, 6. ДЕЦЕМБАР У 18.00

СТИХОВИ РОБЕРТА ЛУИСА СТИВЕНСОНА

c_1100_0_16777215_00_slike_24_04_2024-04-09_filmforum_izvodjenje_poezije_stivenson_11.jpg

УТОРАК, 9. АПРИЛ У 19.30 ВЕЛИКА САЛА
ЦИКЛУС: ИЗВОЂЕЊЕ ПОЕЗИЈЕ НА ФИЛМУ
ТЕМА: СТИХОВИ РОБЕРТА ЛУИСА СТИВЕНСОНА
предавање и разговор са анализом визуелних примера
предавачи: Тијана Саватић и Стеван Вуковић
Иако су екранизације „Доктора Џекила и мистер Хајда“ и „Острва с благом“ толико фреквентне да је тешко пробити се до утицаја других дела Роберта Луиса Стивенсона на кинематографију, ипак је и неколико његових песама доспело до успешних екранизација. То су првенствено „Реквијем“, „Моја кућа, кажем“, и „Моја жена“. „Реквијем“ је написао сам себи, и тражио да му се упише на гроб, на планини Ваеа, на полинезијском острву Самои, у који је положен са 44 године, 1894. Пун назив те песме је „Реквијем број 21“, објављена је у његовој првој књизи „Подшумља“ 1890, а цитирана је у филмовима „Били су потрошни“, Џона Форда, из 1945. и „Коњска уста“ Роналда Неама из 1958. „Моја кућа, кажем“, издата постхумно. 1913, цитира се у „Подземном току”“ Винсента Минелија из 1946, а „Моја жена“ из 1896. у „Нежном другу“ Едварда Димитрика из 1943.

Pin It
© 2023 SKC Beograd

Please publish modules in offcanvas position.

Studentski kulturni centar - Kralja Milana 48, Beograd

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account