logo skc

Бојан Лековић: 200 кила шта зна емигрант шта је корпорација
ЧЕТВРТАК, 3. ОКТОБАР У 18.00 ВЕЛИКА САЛА
21. МЕЂУНАРОДНИ САЛОН СТРИПА
ДО 12. ОКТОБРА СТЕВАН СУБИЋ, гост Међународног салона стрипа 2024.
АНА ЈЕ ОДЛУЧИЛА ДА ЖИВИ - 25403
ПОНЕДЕЉАК, 28. ОКТОБАР У 19.00 ВЕЛИКА САЛА

Пројекти Агнеш Денеш са садним материјалом

c_1100_0_16777215_00_slike_23_09_salon_stripa-_2023_2023_08_05_Filmforum_-_Denes_39.jpg

УТОРАК, 5. СЕПТЕМБАР У 19.00 ВЕЛИКА САЛА

Циклус: Уметност и екокритика

Тема: Пројекти Агнеш Денеш са садним материјалом

пројекције примера са разговором

Агнеш Денеш је свом раду још крајем шездесетих година прошлог века, дала усмерење ка баратању са садним материјалом у, како је касније писала, „комуникацији са земљом“ и „комуникацији са будућношћу“. Два њена рада кључна су за каснији развој екокритичке уметности, и то су „Поља пшенице - конфронтација“ из 1982. и „Пошумљена планина“ из 1996. „Поља пшенице“ настала су на плацу између Светског трговинског центра и Вол Стрита у Њујорку, тако што је нането двеста камиона земље на терен који тог тренутка није био коришћен, да би се припремио за гајење жита које је дељено публици. Агнеш је дочекала да пројекат доведе до плода, са молбом да се жито и даље сеје, те да се, у конфронтацији са процесима урбанизације, даље преузима градски простор и усклади с потребама садних култура. Четрнаест година касније, у Финској, на прилично изолованој локацији, она је место некадашњег исцрпљеног и напуштеног рудокопа пошумила и ту створила девичанску шуму која је стављена под пуну заштиту за наредних двеста година. Касније је у том смеру наставила да ради на локацијама у Аустралији и Холандији, пратећи своје практичне активности текстовима сабраним у три књиге које је писала у жанру који је назвала „визуелном филозофијом“.

Pin It
© 2023 SKC Beograd

Please publish modules in offcanvas position.

Studentski kulturni centar - Kralja Milana 48, Beograd

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account