logo skc

Марко Црнобрња: СТУДИЈА ИЗВОДЉИВОСТИ
ПЕТАК, 6. ДЕЦЕМБАР У 18.00
М Р Е Ж А
ПЕТАК, 6. ДЕЦЕМБАР У 19.00 ВЕЛИКА САЛА
Жан ван Хесвијк – деколонизација имагинације
УТОРАК, 10. ДЕЦЕМБАР У 19.30 ВЕЛИКА САЛА

МИОНА МАРТА МАРКОВИЋ: РЕФЛЕКСИЈЕ РАВНИ

c_1100_0_16777215_00_slike_21_12_miona-marta-markovic__na_de_kirikovom_trgu8x8_cm_kombinovana_tehnika_2019.jpg

7 - 28. ДЕЦЕМБАР

изложба слика
Платна која чине циклус „Рефлексије равни“ настала су симбиозом две претходне сликарске фазе „Рефлексија равни“ и „Рефлексија равни 2.0“, у периоду од 2009. до 2021. године. На делима „Рефлексија равни“ први пут се окрећем геометријском сликарству без стилизованих људских фигура, док најновија серија слика „Рефлексија равни 2.0“ настаје спонтано током 2020. и 2021. године, као еволуција оне претходне. Назив новог циклуса у складу је са савременим тренутком где смо научени да „надограђујемо“ и усавршавамо, носи „апгрејдовано“ име оног претходног, односно „Рефлексија равни 2.0“. Изложба „Рефлексије равни“ ујединјује сва платна и пергаменте који се баве истраживањем у геометријској апстракцији.
У сликарској фази „Рефлексија равни“ као и „Рефлексија равни 2.0“, реализујем дела у области апстрактног сликарства где само име циклуса упућује на међусобни утицај дводимензионалних плоха (равни). Оне се рефлектују у суседним површинама, преносе и модификују геометријске облике формирајући ритмичну композицију. Истраживање у овој ликовној фази првобитно се односи на ритам добијен дељењем композиције на мање геометријске форме и на колорит који је мутирао у односу на претходни сликарски период. Многа платна новог циклуса, спрам оних које чине опус „Рефлексија равни“, претрпела су редукцију колорита, на тим делима коришћене су две боје са валерима: жуто/црно, зелено/црно, ружичасто/црно, плаво/црно, црвено/црно или пак плаво/смеђе, изведене комбинованом техником: акрилне боје, графитна оловка и колаж. Честа је употреба колажирања, не само нотног текста који даје посебну структуру слици и повезује музику и ликовну уметност, него и књижевног који сам по себи има ликовну форму. Неретко се може уочити и текстил, чипкана хартија и чипка који дају тродимензионалност платнима. Будући да је апстрактни мотив у константној репетицији, експериментисање новим материјалом на различитим подлогама (памучно платно, картон или пергамент) даје могућност откривања нове ликовне структуре.
Миона Марта Марковић (Сомбор, 1979) дипломирала је на одсеку зидно сликарство 2004. године на Факултету Примењених уметности и дизајна у Београду. Потом је, 2007. године, магистрирала на Аццадемиа ди Белле Арти у Напуљу и 2018. докторирала савремену историју уметности на Университà Сапиенза у Риму. Од 2006. чланица је УЛУС-а, а од 2009. стиче статус самосталног уметника. Групно је излагала више од шездесет пута, превасходно у Италији, али и у Србији и свету, а самостално се представила публици на двадесет и две самосталне изложбе. Бави се писањем рецензија и каталога визуелним уметницима.

gallery1 gallery1 gallery1
gallery1 gallery1 gallery1

Pin It
© 2025 СКЦ Београд

Плеасе публисх модулес in оффцанвас поситион.

Студентски културни центар - Краља Милана 48, Београд

Дон'т хаве ан аццоунт yет? Регистер Ноw!

Сигн in то yоур аццоунт