7 - 19. SEPTEMBAR
FAKULTET UMETNOSTI UNIVERZITETA U NIŠU
godišnja izložba radova iz oblasti grafičkog dizajna studenata departmana za primenjene umetnosti
autori izložbe: Anita Milić vanredni profesor; asistent: dr um. Miljana Radenković
Ova izložba, koja se sastoji iz dve izlagačke celine, ujedno je i godišnji pregled najuspelijeg rada studenata III i IV godine osnovnih akademskih studija, studijskog programa za Grafički dizajn, na predmetu grafičke komunikacije, kao primarne tematske postavke ovog projekta, donosi radove 20 studenata i to su: Ana Milenković, Jana Janić, Jovana Milojević, Marta Pejčić, Minja Đorđević, Nadežda Ristić, Sara Stojanović, Aleksandra Stanković, Andrijana Stanković, Kristina Đurđević, Marko Tomić, Mila Teokarević, Paulina Aleksić, Sara Popović, Teodora Nikolić, Helena Milošević, Vasilije Injac, Jovana Đorđević, Mina Živić i Nebojša Stojković.
Pod mentorstvom vanr. prof. Anite Milić i asis. dr um. Miljane Radenković na Fakultetu umetnosti Univerziteta u Nišu, na Departmanu za primenjene umetnosti, izučava se predmet grafičke komunikacije. Kombinovanjem vizuelnih i retoričkih elemenata u jednu koherentnu, shvatljivu celinu zaokružuje se ceo kontekst, te je ova godišnja izložba studenata sa Departmana za primenjene umetnosti i dobila naziv „Vizuelnom retorikom do identiteta 2022“.
Prvi deo ovog projekta realizovan je u Srećnoj galeriji SKC-a u maju mesecu ove godine, a na ovoj drugoj postavci predstavljeni su i ostali radovi pomenutih studenata-umetnika iz sledećih zadatih tematskih celina.
Grafički dizajn se na tržištu prepoznaje kao sredstvo za različite oblike vizuelnog komuniciranja za šta je potreban ne samo dar, već ulaganje u znanje i iskustvo koji se stiču upravo na studijama dizajna. Zato studenti III godine osnovnih stidija, u okviru nastavnog plana grafičkih komunikacija obrađuju problematiku grafičkih standarda vizuelnog identiteta za festival nauke „Nauk nije bauk“, a na pomenutoj izložbi izlažu prezentacije svojih idejnih koncepata. Studenti IV godine imaju kompleksniji zadatak kojim ulaze u problematiku vizuelnog komuniciranja na relaciji kreacija – proizvodnja – tržište. Oni realizuju flayer u vidu trolista za internacionalni festival kratkog igranog filma „Bašta fest“ i lični web site koji se takođe mogu videti na izložbi.