logo skc

Марко Црнобрња: СТУДИЈА ИЗВОДЉИВОСТИ
ПЕТАК, 6. ДЕЦЕМБАР У 18.00
М Р Е Ж А
ПЕТАК, 6. ДЕЦЕМБАР У 19.00 ВЕЛИКА САЛА
Жан ван Хесвијк – деколонизација имагинације
УТОРАК, 10. ДЕЦЕМБАР У 19.30 ВЕЛИКА САЛА

16. MEĐUNARODNI SALON STRIPA: KONKURS 2018 – IZLOŽBA NAGRAĐENIH RADOVA

TRAJE DO 12. OKTOBRA

Broj pristiglih radova na konkurs : 334
Broj učesnika: 377
Broj zemalja iz kojih su radovi stigli: 25

Zemlje iz kojih su radovi stigli na konkurs:

Bosna i Hercegovina (12), Bugarska (9), Crna Gora (15), Estonija (1),
Filipini (1), Hrvatska (12), Italija (4), Japan (1), Kanada (1), Kina (3), Mađarska (4), Makedonija (21), Moldavija (2), Poljska (7), Portugal (1), Rumunija (3), Rusija (10), Slovačka (1), Slovenija (2), Srbija (259), Turska (1), Ukrajina (1), Urugvaj (2), Uzbekistan (3), Vijetnam (1)

Žiri:

Maja Veselinović, strip autor i illustrator
Boban Savić Geto, strip autor i illustrator
Željko Pahek, strip autor i illustrator
Igor Kordej, strip autor
Aleksandar Zograf, strip autor.

REČ ŽIRIJA ILI - NE KRASI NAGRADA DELO VEĆ DELO NAGRADU

002 Rec Zirija Nezavisno od toga da li je umetničko delo ovenčano nagradom, njegova umetnička vrednost uvek ostaje ista. S nagradom to nije slučaj. Nagrada je onoliko vredna koliko su vredna dela kojima je dodeljena. Potrebne su godine da bi se ugled jedne nagrade izgradio i samo jedan pogrešan izbor da bi se taj ugled urušio.
Ukoliko se složimo da će i ovogodišnje nagrade otići u prave ruke, autorima čestitajte na njihovim ostvarenjima, a žiriju na nagradama. Jer, dostignuća autora su njihova dela, a nagrade su delo žirija. Žiri se, dakle, još jednom našao u nezahvalnoj prilici da upoređuje ono što se ne da porediti i meri ono što je nemerljivo. U ime žirija čestitam svim učesnicima na njihovim ostvarenjima. Zahvaljujući njima, ovaj Salon već šesnaest godina okuplja i raduje brojne autore i ljubitelje strip umetnosti.
Na kraju, voleo bih da podsetim na nešto što ću ponavljati kada god mi se za to ukaže zgodna prilika jer smatram da je to veoma važno: Umetnost nije takmičarska disciplina. Jedina osoba s kojom se istinski stvaralac takmiči je on sam; dostignuća jednog umetnika ne obezvređuju napore njegovih kolega na način na koji se to dešava u sportu; umetnici nisu konkurenti, već saborci u zajedničkoj borbi za lepotu; u toj borbi nema poraženih ni pobednika već samo dobitnika. A dobitnik je svako ko je učestvovao u stvaranju lepote, a još i više onaj ko je u prilici da u toj lepoti uživa.

Nekoliko reči o ovogodišnjim dobitnicima nagrada: Šesnaesti po redu Salon stripa SKC obeležen je rekordnim brojem domaćih i inostranih učesnika, kao i rekordnim brojem radova. Iz 25 zemalja prispelo je čak 334 rada. Spisku zemalja dosadašnjih učesnika ove godine pridružio se i Vijetnam.
Grand Prix ovogodišnjeg salona dodeljen je Đorđu Miloviću za strip Ružičasto za početnike. Ovaj strip donosi nam poetizovanu priču o relativnoj prirodi takozvane stvarnosti. Milovićev svet dočaran je osobenim, veoma prefinjenim likovnim rukopisom.
Nagradu za najbolje ostvarenje u domenu klasičnog strip jezika dobila je Iva Grueva. Njen strip Formula uspeha krasi jednostavna, topla i plemenita poruka. Iva se poslužila nenametljivim, ali izrazito pitkim narativnim stilom kakav se iz neznanog razloga sve ređe sreće u savremenom strip pripovedanju. Nagrada za najbolji crtež dodeljena je za strip Maestralna Marija, Ive Atoski. Autorka se uhvatila u koštac s kompleksnim crtačkim zahtevima, primenjujući iskustva likovne grafike. Za najbolje ostvarenje u domenu alternativnog strip jezika proglašen je strip Zamka, Bojana Milojevića. Ovaj strip na neobičan način harmonizuje svesno projektovani nesklad. Priča je protkana vešto balansiranim apsurdom i propraćena ekvivalentnim grafičkim stilom.
Stripu Div junaci Nebojše Vasilića dodeljene su dve nagrade, za najbolji scenario i Specijalna nagrada za inovaciju. To je nostalgična priča sa otrežnjujućim epilogom, vođena sigurnom rukom stripskog pripovedača. Iako je u svojoj osnovnoj crtačkoj postavci zasnovana na tradicionalnom jeziku stripa, autor se u završnoj izradi poslužio kompleksnim zanatskim postupkom, netipičnim za ovaj medij. Planovi prizor polja razvrstani su po dubini, nalik na pozorišne kulise. Zbog nemogućnosti da se ovaj kvalitet sačuva u štampi, likovna galerija nametnula se kao prirodno stecište ovog ostvarenja.

B. S. Geto

KONKURS 2018 – NAGRADE

NAGRADE ŽIRIJA:

∙ VELIKA NAGRADA SALONA (GRAND PRIX):
Đorđe Milović, Srbija, “Ružičasto za početnike”

003 GRAND PRIX Djordje MilovicSTRIPOGRAFIJA Đorđa Milovića: Autor ove stripografije tvrdi da ne zna odakle dolazi, pa, samim tim, ni kada je uistinu rođen, i odavno se čudi onima koji tvrde da znaju, ako ništa drugo, kada i gde su rođeni.

Rano je napustio školu, u potrazi za zemljom Slobode, i, na tom putu, nekim volšebnim modelima saznanja, otkrio svoju neodlučnost, kolebljivost i podvojenost na onog koji crta i onog koji piše svoja iskustva sveta i svetovnog zabeležio je u, do danas, sedam objavljenih strip albuma, redom: Ono što tražim, SKC Novi Sad & SKC Beograd, 2003; Grbe u vrtu, SKC Novi Sad, 2004; Nasilje za početnike, SKC Novi Sad, 2008; Crvena trava, Komiko, Novi Sad, 2010; Drugim očima, Omnibus, 2011; Vadisrce, Modesty Stripovi, 2012; i Sveti duh i voda, Komiko, Novi Sad, 2014. Prošle godine je, za francuskog izdavača Delkur objavio album Crvena konjica, prema istoimenom ostvarenju Isaka Babelja, za koji je scenario napisao Žan Pjer Peko. U perodu između 2003-2006, na programima radio Novog Sada, neposredno posle ponoćnih vesti, kreirao je nesvakidašnju radio emisiju Zona 9.

Poslednjih godina piše tekstove koje sam ilustruje za portal P.U.L.S.E. Njegova najnovija zbirka priča pod naslovom U ime napretka već nekoliko godina čeka dan kada će biti obznanjena onoj javnosti koja drži do svoje opšte kulture u kojoj je strip odavno zauzeo ulogu nevidljive umetnosti.

Za sebe često voli da kaže da je ostao zatočenik post buntovničkog i revolucionarnog vremena sedamdesetih, kada je strip u Francuskoj, Španiji i drugim zemljama Evrope i sveta dobio mnogima neočekivanu formu kratke priče koje su na radikalan način dovodile u pitanje a često i napuštale prilično okoštale žanrovsko-tematske obrasce popularne strip serijalizacije.

Svoja strip ostvarenja kao i tekstove, nalik esejima, ponekad naziva onoliko mišljenjem koliko i pevanjem.

U ovom vremenu okamenjenog kapitalizma i dirigovanih zadovoljstava pseudo-individualizma, u kojem je čovek preinačen nanovo u zupčanik sve ubrzanije mašine tehnološkog progresa, strip, kao i svaka duhovna vrednost i kulturno dobro, asimilovan vladajućim društvenim poretkom, samim tim, svakodnevno gubi moć da svojim anesteziranim savremenicima govori jezikom koji svesno protivreči postojećim modelima, dakako, hronično bolesne stvarnosti.

Nedavno mi je u poverenju rekao da zemlju Slobode još nije uspeo da nađe, ali zemlju obmane i privida, da ne kaže baš laži, redovno posećuje u svojim tragalačkim naporima, a svoje uvide i dalje beleži na samo njemu svojstven način.

Đorđe Milović, izvod iz teksta

∙ NAJBOLJE OSTVARENJE U DOMENU KLASIČNOG STRIP JEZIKA:
Iva Grueva, Bugarska, “The Formula of Success”

∙ NAJBOLJE OSTVARENJE U DOMENU ALTERNATIVNOG STRIP JEZIKA:
Bojan Milojević, Srbija, “Zamka”

∙ NAJBOLJI SCENARIO:
Nebojša Vasilić, Serbia, “Div junaci”

∙ NAJBOLJI CRTEŽ:
Iva Atoski, Srbija, za rad “Maestralna Marija”, po scenariju Ivane Nešić, Srbija

∙ SPECIJALNA NAGRADA ŽIRIJA ZA INOVACIJU U STRIP UMETNOSTI:
Nebojša Vasilić, Srbija, “Div junaci”

NAGRADE ŽIRIJA U KATEGORIJI TAKMIČARA DO 15 GODINA:

∙ MLADI LAV:
Tijana Dabić (2005), Srbija, “Pobuna u šumi”

∙ SPECIJALNA NAGRADA ŽIRIJA ZA NAJBOLJU IDEJU:
Drina Opačić, Srbija, “Miško i Dlakavi”

∙ SPECIJALNA NAGRADA ŽIRIJA ZA ZREO I MAŠTOVIT IZRAZ:
Mateja Milojević (2005), Srbija, “Lale & Klempa”

∙ SPECIJALNE NAGRADA ŽIRIJA ZA NAJMLAĐE AUTORE:
Lara Cimerman (2012), Srbija, “Igra jednoroga”
Marko Lekić (2012), Srbija, “Moji heroji”
Mihailo Jovančević (2012), Srbija, “Život Svetog Save u slikama”

NAGRADE PRIJATELJA SALONA:

∙ NAGRADA STRIPOTEKE:
Senka Milutinović, Srbija (crtež), Marko Šerer, Srbija (crtež & kolor), po pesmi Žaka Prevera, “Kako naslikati portret ptice”

∙ NAGRADA IZDAVAČKE KUĆE SYSTEM COMICS:
Milosav Ostojić, Srbija (scenario & crtež), Saša Arsenić, Srbija (kolor), “Vojnici iz bajke”

∙ NAGRADE IZDAVAČKE KUĆE DARKWOOD:
Ivan Đurović, Srbija (scenario), Miodrag Jovanović, Srbija (crtež & kolor), “Vuk”
Nađa Tiodorović (2006), Srbija, “Zmaj Ognjeni Vuk”
Jelena Krkajlić, Srbija, “Shattered dreams”

∙ NAGRADA KNJIŽARE DELFI:
Senka Milutinović, Srbija (crtež), Marko Šerer, Srbija (crtež & kolor), po pesmi Žaka Prevera, “Kako naslikati portret ptice”

∙ NAGRADA IZDAVAČKIH KUĆA MAKONDO I BELI PUT:
Viktoria Sorokina, Estonija (scenario), Malika Vještica, Srbija (crtež), “Secret Admirer”

∙ NAGRADA IZDAVAČKE KUĆE BESNA KOBILA:
Predrag Bačkonja, Srbija, “Visitor”

∙ NAGRADA IZDAVAČKE KUĆE MODESTY STRIPOVI:
Tomislav Košta, Hrvatska, “Korak neba”

∙ NAGRADA ČASOPISA STRIPOLIS:
Gențiana Dumitrașcu, Rumunija (scenario, crtež & kolor), Andrei Dumitrașcu, Rumunija (crtež), “Gigi & Katerina / A Fragile Love tale + our buildings diary”
∙ NAGRADA KLUBA KOLEKCIONARA "S" I MALE PRODAVNICE RETKOSTI: Maša Milosavljević (2002), Srbija, “The Dragon Guardian”
∙ NAGRADA STRIPARNICE KEN STRIPOVI:
Denis Krajačić (2003), Srbija, “Jedna savremena priča iz Grčke mitologije”

∙ NAGRADA KNJIŽARE ALAN FORD:
Pavle Zelić, Srbija (scenario), Nenad Cvitičanin, Srbija (crtež & kolor), “Nisam mali”

∙ NAGRADA IZDAVAČKE KUĆE FORMA B:
Mladen Mirović, Srbija (scenario), Đorđe Lukić, Srbija (crtež), “Neverend”

 Grand Prix Djordje Milovic  Grand Prix Djordje Milovic  Grand Prix Djordje Milovic
 Grand Prix Djordje Milovic  Grand Prix Djordje Milovic  Grand Prix Djordje Milovic
 Grand Prix Djordje Milovic  Grand Prix Djordje Milovic  Grand Prix Djordje Milovic
 Grand Prix Djordje Milovic  Grand Prix Djordje Milovic  Grand Prix Djordje Milovic

Pin It
© 2023 SKC Beograd

Please publish modules in offcanvas position.

Studentski kulturni centar - Kralja Milana 48, Beograd

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account