nivo nivo nivo nivo nivo

sreda, 2. april 2014. u 20.00velika sala
FEDERMEISTER photo FedermeisterMuzička stereodrama za čoveka i mašinu
„Znate li što nam se desilo u poslednjih 20 godina? Desilo nam se smeće! Ljudi su prodali svoje živote za gomile bezvrednog smeća na kredit! I sve ovo smeće kamioni dan za danom voze na moj otpad. Proučavanje otpadaka je arheologija ljudske gluposti modernog doba...”
Priča „Otpadnika” formirala se kroz život Primoža Oberžana koji već dve decenije stupa  neobičnim stvaralačkim putem kao muzičar, filozof, pedagog i vođa kolektiva The Stroj. Otpadnik je njegov prvi pozorišno-muzički projekt koga je, kako sam kaže, pisao, konstruisao i komponovao poslednje dve godine.


Protagonista „Otpadnika”, profesor Franz Spielmann, kao bezposlen filozof naseli se na otpadu, gde počne da traga za neobičnim predmetima i otpadnim mašinama iz kojih izrađuje metamašine, odnosno strojeve za proizvodnju smisla.
„Otpadnik” je originalna kritika i refleksija potrošačkog društva, nabijena energičnim muzičkim kompozicijama na specialno izrađenih instrumentih autora, koji kroz predstavu u ulozi prof. Spielmanna na duhovit i beskompromisan način izlaže vlastitu životnu filozofiju – metamehaniku.
Tekst, muzika, performance, instrumentarij i svetlo: Primož Oberžan
„Kad sam stajao tamo i gledao „Otpadnika” jako mi je brzo postalo jasno da u stvari gledam eksplozivnu i bezkompromisnu Oberžanovu osobnu ispovest. Podivljana nežnost. Brutalna tačnost. Retka neukalupljenost. Malo je stvari u životu koje su me digle do stanja euforije. „Otpadnik” jeste.”
Jan Cvitkovič
IMG 5397Primož Oberžan rođen je 1973. godine u Laškom, Slovenija. Krajem osamdesetih počinje ozbiljno da se bavi muzikom kao bubnjar hard core grupe It's Not 4 sale (IN4S), sa kojom rade do 1996. U početku devedesetih upisuje se na Filozofski fakultet u Ljubljani, koji završi 2003. godine. 1997. pokrene muzički kolektiv The Stroj, sa kojim počinje da realizira svoju viziju muzike kao urbanog rituala u kojem se koriste instrumenti napravljeni od otpadnih materiala i prerađene tehnologije. U 2007. otkriva kymatiku, eksperimentalno proučavanje uticaja zvuka na fluidne materiale, sa kojom počinje da vizualizuje vlastitu muziku u projektu Kymatikon. U prošloj godini se premierno predstavio u pozorištu sa „Otpadnikom”, metamehaničkom stereodramom za čoveka i mašinu. U poslednjim godinama radi kao muzičar, konstruktor instrumenta i samozvani profesor kymatike i metamehanike.
Sa kolektivom The Stroj 2000. godine primi nagradu „Zlata ptica” Slovenske liberalne akademije Slovenije za dostignuća u muzici. Godine 2012. dobija „Vesnu”, nagradu za najbolju filmsku muziku na festivalu slovenskog filma u Portorožu, za muziku u filmu „Sto psov” Jana Cvitkovića.

Pin It