logo skc

  

 

DRAGAN JOVANOVIĆ: CRTEŽI

DRAGAN_JOVANOVIC_1.jpg

 

ČETVRTAK, 2. JUN U 19.00  (TRAJE DO 16. JUNA)

SREĆNA GALERIJA

Dragan Jovanović rođen je u Gospiću 1964. godine. Studirao je Fakultet likovnih umetnosti u Beogradu. Bavi se uporedo ikonopisom, crtežom i slikarstvom. Ikonopis radi kao samostalni majstor od 1993. godine. Izražava se crtežom prevashodno u tehnikama pera i laviranog tuša. Slike radi jajčanom i uljanojajčanom temperom na drvenom nosiocu. Izlagao je  na deset samostalnih i isto toliko kolektivnih izložbi u Čačku, Beogradu, Inđiji, Gornjem Milanovcu, Prokuplju, Jagodini, Kopenhagenu i Madridu. Dragan Jovanović je i autor ikonostasa u Manastiru Sretenje na Ovčaru, Čačak; u Hramu Uspenja Prevete Bogorodice, Gold Coast  u  Australiji i u Hramu Svetog Nikole, Brisbane u Australiji.
Miodrag Danilović o crtežima Dragana Jovanovića, piše: „Nezavisno od slikarskog opusa u kome se susreću tradicionalni likovni medij i osoben, savremen pogled na celokupnost istorijske zbilje i sjaj minulih umetničkih epoha, crteži Dragana Jovanovića čine poseban segment njegove umetničke aktivnosti. Reprezentativni motivi od kojih je satkan njegov likovni vokabular, u mediju crteža se izoluju, stavljaju pod staklo uvećala i podvrgavaju neobuzdanoj igri mašte u kojoj se mešaju organska i neorganska priroda, drevni mitovi i obrisi naše svakodnevice, mehanička priroda igračke i igriva priroda živih stvorova. Jovanovićev bestijarijum nosi pečat hibridnog, kalemljenog, veštačkog, ali ne poseduje demonska svojstva i perspektive koje je iznedrila pregrejana mašta jednog Hijeronimusa Boša, Jovanovićevog dalekog prethodnika na polju iskazanih likovnih istraživanja. Pre bi se dalo reći da su Jovanovićevi hibridi odraz i simbolizacija težnje da se krhka ravnoteža sveta i nežna priroda njegovih stanovnika očuva, čak i po cenu krupnih i intenzivnih transformacija. U vremenu od kojeg takvi preobražaji više nisu uopšte udaljeni Jovanovićev pristup temi i izraz poprimaju pun značaj. Neminovnost preobražaja, konstatovana i prikazana na neodoljiv način, mora imati svrhu koja ne skončava u škripi i kakofoniji, krčanju, šumu, isprekidanosti signala - u mehanicističkom životarenju u svetu uhodanih procedura i bezdušnog automatizma. Preobražaj koji Jovanović priželjkuje je onaj koji čuva suštinsku prirodu svakog oblika i strukture, njegov dinamički potencijal i osobeno dejstvovanje njegove energije. Zbog toga njegovi hibridi i sklopovi plene svojim skladom i sinergijom, i zbog toga njegov crtački opus treba oceniti kao humanu viziju budućnosti izborenu na gorkoj strani iskustva.“

 DRAGAN JOVANOVIĆ  DRAGAN JOVANOVIĆ  DRAGAN JOVANOVIĆ
 DRAGAN JOVANOVIĆ   

Pin It

Please publish modules in offcanvas position.

Studentski kulturni centar - Kralja Milana 48, Beograd