• 4.jpg
  • 2.jpg
  • 3.jpg
  • 5.jpg

ponedeljak, 15. oktobar u 19:00 mala sala

slika za 15predstavljanje knjige i elektronskog izdanja na DVD-u

govore: autor Miško Šuvaković, teoretičar umetnosti, Stevan Vuković, teoretičar umetnosti i urednik Filmforuma SKC-a, Dragorad - Drale Kovačević, glavni i odgovorni urednik izdavačke kuće „Orion Art“

Knjiga je pisana u obliku pojmovnika. Ona nije ostvarena kao tekst hronološki povezanih rasprava, već kao zbirka ili registar pojmova poređanih po abecednom redu koji se mogu čitati i međusobno indeksno povezivati po različitim kriterijumima. To su kriterijumi teorijskih hronologija, odnosa pojava i pokreta, disciplinarnih i medijskih srodnosti, teorijskih i teorijsko problemskih korespondencija.

Na projektu „Pojmovnika“ autor je radio poslednjih dvadeset godina - na neki način to je postao permanentan rad na indeksiranju, mapiranju i tumačenju moderne i savremene internacionalne, kao i globalne ili glokalne umetnosti, kulture i društva. Do sada je objavio četiri knjige koje se u vremenu i prostoru upisuju kao segmenti „Pojmovnika“.

Peti segment projekta, koji se sada pojavljuje pred čitaocima, nosi naslov „Pojmovnik savremene umetnosti i teorije“. Ovom knjigom, kao i prethodnim, autor je želeo da ukaže na složene, često, kontradiktorne i dramatične odnose umetnosti i teorije, odnosno, teorije i umetnosti u modernim, postmodernim i savremenim vremenima i prostorima. Knjiga je zamišljena tako da se različiti problemi moderne, postmoderne i savremene umetnosti, kulture i društva teoretizuju i time predstave u složenim odnosima kritičkog i analitičkog suočenja intersubjektivnosti i intertekstualnosti, zapravo, otvorenog znanja o potencijalnom znanju o umetnosti, kulturi i društvu. „Pojmovnik savremene umetnosti i teorije“ treba zato shvatiti kao pokretnu mapu indeksa i mikromapu u stalnom menjanju, povezivanju i korelaciji, a ne kao hijerarhijsku građevinu znanja o umetnosti. Reč je o teoriji u pokretu, i o teoriji koja mora da uspostavi međuodnose to jest potencijalne odnose sa neočekivanim slučajevima umetnosti, kulture, društva pa i samog teorijskog izvođenja događaja znanja.

Pin It