logo skc

  

 
hostgator coupon codes

17. MEĐUNARODNI SALON STRIPA SKC BEOGRAD

ČETVRTAK, 26. SEPTEMBAR (TRAJE DO 29. SEPTEMBRA)

SREDA, 25. SEPTEMBAR U 13.00 KLUB
KONFERENCIJA za štampu SALONA STRIPA 2019.

ČETVRTAK, 26. SEPTEMBAR
SVEČANO OTVARANjE SALONA STRIPA 2019.
19.00 svi galerijski prostori · OTVARANjE IZLOŽBI
20.00 velika sala · SVEČANO OTVARANjE SALONA/DODELA NAGRADA
19.00 - 21.00 velika sala · OTVORENO KOSPLEJ TAKMIČENjE
Sedamnaesto po redu izdanje festivala, ove 2019. godine, donosi ekskluzivno vrhunska ostvarenja u domenu strip umetnosti, ilustracije i animiranog filma, što potvrđuju i imena gostiju i laureata ovogodišnjeg Salona.
Nakon deset godina od gostovanja na Salonu stripa kao tadašnji laureat Priznanja za doprinos srpskom stripu, 2009. godine, Rajko Milošević Gera (poznat kao r.m.Gera), jedan od najvećih evropskih majstora stripa i ilustracije, ove godine ponovo je gost našeg festivala. Činjenica da je trenutno na našem tržištu u opticaju ili pripremi devet Gerinih albuma na srpskom jeziku, koja štampaju tri najveća domaća izdavača stripova, jedan je od povoda za njegovo gostovanje na Salonu (…)
Posetiocima programa Salona stripa 2019. pruža se i nesvakidašnja prilika da se na izložbi, predavanju i projekciji filmova (u redakciji Veljka Krulčića kao autora projekta i predavanju Andrijane Ružić), susretnu i upoznaju sa Nedeljkom Dragićem (1936), jednim od najvećih živih autora iz zlatnog doba Zagrebačke škole crtanog filma, koji od 1991. godine, živi u Minhenu (…)
Retrospektivna izložba jednog od najboljih i najcenjenijih srpskih ilustratora kakav je GETO, u redakciji Marije Ristić, istoričara umetnosti, kada je reč o ilustraciji prevashodno, jeste svojevrsna jedinstvenost na ovdašnjoj likovnoj sceni.
Francuski strip scenarista Olivije Dobremel (poznat kao DOBBS), sa kojim je zainteresovana za saradnju većina srpskih autora, nakon 2017. godine, po drugi put je gost Salona stripa. Ovoga puta, povod za njegovo gostovanje predstavlja objavljivanje njegovih dela na srpskom jeziku u redakciji novopokrenute domaće izdavačke kuće 300 ČUDA COMICS. Reč je o ambicioznom početku ovog izdavača i odličnom projektu Dobsove scenarističke adaptacije zbirke priča Herberta Džordža Velsa - Vremenska mašina, Rat svetova, Nevidljivi čovek i Ostrvo doktora Moroa.
Ovogodišnji laureat Salonovog priznanja za doprinos srpskom stripu jeste Ljubomir Kljakić (…), između ostalog, autor prve srpske profesionalne izložbe stripa pod nazivom Fantastika - strip - društvo, organizovane februara 1977. godine upravo u našoj ustanovi kulture - Studentskom kulturnom centru Beograd. Dokumentarnu izložbu i razgovor sa laureatom na programu Salona pripremio je istoričar umetnosti i vodeći srpski teoretičar stripa Slobodan Ivkov.
Zvanični program 17. međunarodnog salona stripa biće realizovan od
26. do 29. septembra 2019. godine u svim prostorima SKC-a. Svi programi su besplatni i profilisani za posetioce svih uzrasta.
Miki Pješčić, urednik Salona stripa

GOSTI SALONA STRIPA:
r.m.Gera (Srbija / Španija)

Rajko Milošević Gera, poznat i kao r.m.Guéra, srpski je strip autor i ilustrator. Rođen je 1959. godine u Beogradu, a od 1991. živi i radi u Barseloni.
Njegov talenat je instantno prepoznat nakon što se 1982. godine pojavio na jugoslovenskoj strip sceni serijalom Elmer Džons, leoneovskim vesternom čiji je scenarista bio Dragan Savić. Njih dvojica su potom sarađivala na proslavljenim Teksaškim jahačima koji su im 1986. godine doneli nagradu za strip godine, a odmah zatim i Geri Zlatno pero Beograda.

002
Na svetskoj sceni Gera je prevashodno poznat po svom radu na DC-jevom bestseler serijalu Skalpirani (Scalped) scenariste Džejsona Arona. Ova serijalizovana grafička novela od 60 poglavlja donela mu je dve američke nominacije za Ajznerovu nagradu, te nominaciju za najbolji noar serijal na francuskom festivalu u Angulemu 2014. Pre Skalpiranih, Gera je radio samostalno album Hauard Blejk (Howard Blake) piratskog žanra, kao i Zec sa Marsa (Le Lievre de Mars) u saradnji sa Patrikom Kotjasom na scenariju. Oba je objavio francuski izdavač Glena.
Pre i nakon proboja Skalpiranih, Gera je bio i ostao prepoznatljiv kao vrlo svestran i plodan stvaralac čiji su stripovi i ilustracije objavljivani kako u Evropi tako i Sjedinjenim Američkim Državama.
Takođe je, kao storibord umetnik, radio na 22 animirana TV filma (između ostalih i za A-Film, BRB, Magma), a autor je i nekoliko filmskih postera za Magnolija Pikčers.
Pored velikog broja naslovnih strana, Gera je, zajedno sa Kventinom Tarantinom - na scenariju, sarađivao prvo na kratkoj epizodi iz Prokletnika (Inglourious Basterds) za Plejboj, kao i odmah zatim na kompletnoj grafičkoj noveli Đangova osveta (Django Unchained).
Godišnje se pojavljuje u izdanjima najvećih US mejnstrim izdavača: Marvela (Tor), Dark Horsa (Grajndhaus), DC Komiksa (Betmen), kao i britanskog 2000AD (Sudija Dred).
Najskorije objavljeni su Čovek sa zlatnim revolverom (L’uomo dalle pistole d’oro), album izdanje Teksa Vilera za Boneli, Dan D – Carstvo iz stepa (Jour J - Empire des Steppes) za Delkur, a do kraja 2019. godine trebalo bi da završi jedan album Konana Varvarina za Glena. Pored ostalih projekata, među kojima je možda za nas najatraktivnije završeno i obogaćeno izdanje Teksaških jahača za špansko i srpsko tržište, Gera ponovo radi sa Džejsonom Aronom na njihovom novom serijalu – Prokleti (The Goddamned) za američki Imidž Komiks. Dva do sada objavljena albuma su već svetski prihvaćena, kako od kritike tako i prodajno.

GETO (Srbija)

Kao srednjoškolac Geto (Boban Savić) je objavljivao stripove za Niški list mladih Grafit i Narodne novine, nalazeći inspiraciju u svakodnevnim dogodovštinama koje je izmeštao u mistični svet nadrealnih zbivanja. Kasnije, tokom studija na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu (odsek slikarstvo), počinje profesionalno da se bavi ilustracijom, objavljivanjem za Politikin zabavnik (od 1993). Već naredne godine ilustrovao je roman Ljiljane Praizović Knežević i Severni vetar. Osećajući prevlast narativa u likovnim delima, završava magistarske studije (2000) u klasi Rastka Ćirića odbranjenom temom O ilustraciji - koja je postala glavna literatura budućim studentima i istraživačima ove likovne discipline.

003


Strip zauzima posebno mesto u Getovom stvaralaštvu. Na konkursu Niškog kulturnog centra (1997) kojem su se odazvali vrhunski umetnici, osvojio je prvu nagradu za tablu stripa Nasmejani pokojnici. Nastavio je da objavljuje stripove u časopisima Tron, Strip Manija, Bager... dok je radom na strip albumu L’ordre du chaos: Jérôme Bosch, francuskog izdavača Delkur, zauzeo istaknuto mesto među svetskim strip autorima. U znak podrške, godine 2018. izradio je motiv za logo Salona stripa SKC Beograd - stilizovanog viteza sa fasadne skulpture SKC-a, opremljenog umetničkim alatom: perom i četkicom.
Srpskoj filmografiji dao je izuzetan doprinos stvarajući inovacije na polju žanra fantastike. Kao umetnički direktor filmova (naročito Čarlston za Ognjenku) i koncept-artist animiranih muzičkih spotova i kratkih filmova (poput E-Pigs), implementirao je znanja o vizuelnoj kulturi iz različitih oblasti postavljajući nove umetničke standarde koji korespondiraju svetskoj sceni savremenog filma.
Značajan domaći i međunarodni ugled stekao je prevashodno svojim majstorskim ilustracijama i analitičnim crtežom. Izložbena aktivnost bila je posledica pozitivne kritike i otpočela je odmah po završetku osnovnih studija u Domu kulture Studentski grad (1997), umnožavajući se vremenom. Učesnik je mnogobrojnih kolektivnih izložbi od kojih se izdvajaju Oktobarski salon, Zlatno pero Beograda, Majska izložba, 60 god. domaćeg stripa u Srbiji 1935 - 1995, Ilustratori Politikinog zabavnika.
Geto je, vremenom, izgradio složen i nijansiran stvaralački opus. Širinom svog obrazovanja i umetničko-filozofskog pogleda na svet, likovnim jezikom predano je kreirao svojevrsni rečnik simbola, amblema, fantazije.
Kroz biografiju umetnika stiče se utisak da je njegov talenat uvek bio ispred zahteva vremena u kojem stvara, što je uslovilo da, kao mlad, stekne afirmaciju praćenu uvažavanjem kolega i stručne javnosti. Formirajući svoj autorski izraz i likovni svet koji ostaje nesaznajan za mnoge, Boban Savić s pravom nosi umetničko ime GETO, osećajući umetnost kao modus vivendi, a ne kao vid takmičenja. Među kolegama - stvaraocima toplo je zaživela misao da „umetnici nisu konkurenti, već saborci u zajedničkoj borbi za lepotu“ koju je, kao član mnogobrojnih stručnih žirija, isticao (Zlatno pero Beograda (2013), Balkanima (2015), Salon stripa SKC (2015-2018)...
Marija Ristić, istoričar umetnosti

DOBBS (Francuska)

Rođen u Francuskoj 1972. godine, Olivije Dobremel (poznat kao DOBBS) studirao je sociologiju u vreme kada je počeo da piše scenarije za rolplej igre, video igrice i stripove.
Još 2009. godine, dok je radio kao predavač na kinematografiji, potpisao je svoje prve stripovske ugovore za biografije serijskih ubica i triler-priče. Potom je, od izdavačke kuće Solej, dobio priliku da piše fantastične i horor / avanturističke mini-serijale: Loki, Alan Kvotermejn, Alamo, Mister Hajd protiv Frankenštajna i Skotland Jard. Mnogi od ovih serijala prevedeni su na italijanski, španski, holandski, nemački i engleski jezik.

4


Zatim je napisao jednodelnu priču, smeštenu u svet poznate video-igre Dofus, za izdavačku kuću Ankama i sarađivao na strip adaptaciji zbirke novela SF autora Stefana Vula.
Nakon saradnje sa srpskim crtačem Darkom Perovićem na Alamu, pridružio se mnogim drugim autorima u zajedničkom srpsko-francuskom strip-projektu Linije fronta, čiji su izdavači System Comics i Francuski kulturni centar u Beogradu.
Potom je, 2017. godine, započeo da radi za Glena na adaptaciji zbirke priča čuvenog pisca fantastike Herberta Džordža Velsa koja uključuje Vremensku mašinu, Rat svetova, Nevidljivog čoveka i Ostrvo doktora Moroa.
Od početka 2019. godine napisao je jedan esej o zlikovcima u filmovima, kao i scenarije za nove stripove Fransoa I kralj Francuske, Nikolas le Floh i Čovek-zver (prema priči Emila Zole).

NEDELjKO DRAGIĆ (Hrvatska)

Nedeljko Dragić rođen je 1936. godine u Paklenici kraj Novske. Godinu dana kasnije, njegova porodica se seli u Slavonski Brod. Odatle će Nedeljko, 1955. godine, otići na studije prava u Zagreb.
U gimnazijskoj klupi nastala je njegova prva objavljena karikatura u Kerempuhu, ali i prvi strip Miša Sos u Holivudu koji je izašao u sarajevskom humorističkom listu Čičak 1954/55. Od tada, pa sve do danas, Dragić crta i osmišljava karikature, ilustracije, stripove, logotipe, plakate, komercijalnu grafiku, pozorišnu scenografiju, animirane filmove i scenarije.
Jedan je od najvećih živih autora iz zlatnog doba Zagrebačke škole crtanog filma i sineasta kome je samo „pola koraka” nedostajalo da se ovenča najvažnijim profesionalnim priznanjem na svetu - statuom Oskara.
Istovremeno, reč je o genijalnom strip umetniku (Tupko, Brbljanje o geometriji), autoru Zagija - maskote Univerzijade u Zagrebu 1987. godine, autoru Leksikona za nepismene, jednom od autora likovnog oblikovanja motiva sarajevske Olimpijade 1984. godine, briljantnom karikaturisti i ilustratoru, sjajnom grafičkom dizajneru.

5


Od svog prvog neposrednog kreativnog dodira sa crtanim filmom, u proleće 1956. godine, kada se kao fazer priključio ekipi Dušana Vukotića koja je radila Nestašnog robota, preko svog prvog autorskog filma (scenarista, crtač, reditelj) Elegija iz 1965. godine, pa zaključno sa 1989. godinom, kada će premijeru imati Slike iz sjećanja, ispod Dragićeve ruke i u njegovoj mašti nastaće jedan od najbriljantnijih, originalnih opusa umetnosti animacije druge polovine 20. veka.
Krotitelj divljih konja, Možda Diogen, Idu dani, Tup-tup, Dnevnik, Dan kad sam prestao pušiti, njegovi su najpoznatiji filmovi. U kategoriji za najbolji kratkometražni animirani film, Tup-tup je bio 1972. godine nominovan za Oskara, a sledeće godine Dragić je postao član Američke filmske akademije.
Za svoje autorske crtaće dobio je niz nagrada na najvažnijim festivalima animacije: Oberhauzen, London, Beograd, Zagreb, Čikago, San Francisko...
U italijanskom gradu Luka 1995. godine dobija nagradu za životno delo - za doprinos animiranom filmu, stripu i karikaturi.
U Hrvatskoj je 2002. godine dobio nagradu za životni doprinos filmskoj umetnosti Krešo Golik; na Motovunskom festivalu 2009. godine nagradu Pedeset godina; 2013. godine nagradu Andrija Maurović za životno delo na području hrvatskog stripa i najvažniju nacionalnu nagradu Vladimir Nazor. Iste godine dobija i Trepetalo iz Trogira - regionalnu nagradu za medije Ranko Munitić. Od 1991. godine Nedeljko Dragić živi u Minhenu.
Veljko Krulčić, autor projketa

 

PROGRAM FILMA I ANIMACIJE:

ANDRIJANA RUŽIĆ: FILM KAO OTIMANjE OD ZABORAVA - ANIMIRANI FILMOVI NEDELjKA DRAGIĆA, predavanje / projekcija filmova

6

Filmovi za projekciju na Salonu 2019: Elegija (1965) 3:56; Možda Diogen (1967) 9:51; Idu dani (1969) 10:07; Tup-tup (1972) 9:42; Dnevnik (1974) 8:52; Put k susjedu (1982) 2:00; Slike iz sjećanja (1989) 11:54

SPECIJALNE NAGRADE I PRIZNANjA SALONA STRIPA 2019:

SPECIJALNO PRIZNANjE ZA DOPRINOS SRPSKOM STRIPU

(Komisija za dodelu priznanja za doprinos srpskom stripu: Slobodan Ivkov, predsednik; Milosav Pješčić, član komisije; Aleksandar Uzelac, član komisije)
Dobitnik: LjUBOMIR KLjAKIĆ (1951), Beograd

007


Slobodno može da se kaže da je Ljubomir - Ljuba Kljakić (1951), pored bavljenja društvenim, rukovodećim i političkim radom, koji se s dobrim razlozima smatraju važnijim poslovima od angažovanja „samo“ oko stripa, kao urednik u časopisima Student (od 1975) i Vidici (od 1977), te kao predsednik Saveta ili direktor Studentskog kulturnog centra (1977-1984), tokom približno jedne decenije (1975-1985) promenio srpsku stripsku paradigmu. Osnovnu školu i gimnaziju završio je u Kosovskoj Mitrovici, a od 1970. godine studirao je u Beogradu, gde je 1975. diplomirao na Fakultetu političkih nauka i do 1978. pohađao postdiplomske studije.
Od 1975, kada je postao glavni urednik lista Student, u Srbiji, pogled na strip kao na sredstvo promišljanja i savremenicima inherentan, moderan jezik izražavanja više nije bio isti, kako među intelektualnom elitom, tako i među akterima na sceni specijalizovanoj za strip. Promenio se pristup kreiranju, plasiranju, konzumiranju i promišljanju ostvarenja ovog medija, do tada prihvatanog samo kao zabava, razbibriga, avantura i ilustracija (biografska, pedagoška, bajkolika, blago satirična...) ili samo kao vizuelni geg-humor. Do tada, „alternativni“, „andergraund“, društveno i intelektualno angažovani, te na svaki drugi način „nekomercijalni“ strip nije imao „svoj“ medij u kojem je mogao da u kontinuitetu bude legalno prikazan i štampan. Kljakić mu je otvorio novinski i izložbeni prostor.
U „Studentu“ br. 29/1975. priredio je temat Novi strip. Tekstovi u njemu (Andergraund strip i šamari građanskom idealu čistoće, Novi strip - prevrat, kritika, nova vizuelizacija, avangarda, Razaranje nevinosti i ušećerenosti stripa...) nisu se bavili samo andergraundom (Kramb). Tu smo prvi put videli tek kreiranog Arzaka Mebijusa, stripove Drijea, Korbena, Kurcmana, Gotliba...
Zbunjena javnost nije ni znala kako da nazove slične domaće stripove, pa su, uz komentare, išli različiti prefiksi: „intelektualni“, „politički“, „nekomercijalni“, „filozofski“, „angažovani“...
Godine 1977. bio je i autor prve srpske izložbe stripa Fantastika - strip - društvo (opširniji podaci na srpskom i engleskom na str. 53 i 54 kataloga 16. Salona stripa 2017), ali pravu buru na sceni izazvao je svojim uvodnim tekstom Treća generacija? u svesci-separatu Studenta br. 15/1978. kojim je probudio revolt i polemičku buru na „konvencionalnoj“ sceni, čiji akteri su stripare „novog talasa“ u drugim glasilima, pa i stripskim časopisima, pored pejorativnog izraza „moebiusovština“, uz omalovažavanja, podrugljivo nazivali i „trećegeneracijašima“.
U pripremi je teorijska knjiga Treća generacija, ogledi o stripu, figuralnoj naraciji, popularnoj kulturi, traganju za slobodom, utopiji i srodnim temama (1973 - 1988).
Slobodan Ivkov

SREĆKO JOVANOVIĆ - NAGRADA IZDAVAČKE KUĆE „DEČJE NOVINE DOSITEJ“ I OPŠTINE GORNjI MILANOVAC:

Dobitnik: BRANA NIKOLIĆ (1936), Valjevo

008


Brana Nikolić rođen je 1936. godine u Aranđelovcu kao jedanaesto dete majke Radojke i oca Jaćima. Osnovnu školu završio je u rodnom gradu, a posle ondašnjeg šestog razreda upisao se na Likovnu akademiju, kao izuzetno talentovan crtač i najmlađi student Beogradskog univerziteta.
Prvo ozbiljnije ostvarenje Brane Nikolića bio je strip Fudbalko, objavljen 1963. godine u Dečjim novinama i valjevskom Poletu. Kasnije se saradnja sa gornjomilanovačkim gigantom iz godine u godinu produžavala i, naravno, nastajali su novi junaci i nove epizode. Prvo je dečja, đačka srca osvojio Mija Siledžija, pa je na površinu izbio Bendžo Kosta. Tu su i Mate Karate, Pastir Hotka, Džungla Đole, Tarziko i drugi. Preko 40 godina Brana je bio saradnik Dečjih novina. Bio je urednik Eks Almanaha, Eureke, kao i Karavana.
Profesionalno je radio kao novinar i karikaturista u valjevskom listu Napred, sve do penzionisanja. U Valjevu je pokrenuo i uređivao i čuveni strip list Pingvin. Tinejdžerske dane provodio je u kutovima parka Bukovičke banje - Risovačko groblje, u atmosferi koja je kasnije poslužila da stvori čuvenog Miju Siledžiju i Risovaču kao scenu pogodnu za svakojake doživljaje. U tom okruženju pojavljuje se Mija Siledžija, mudar, hrabar i vešt dečkić koga bi autor maštovito i spretno, u stihovima, oblikovao i vodio u uzbudljive doživljaje. Nadimak Siledžija više je pristajao kao rima uz ime Mija.
Listajući odmalena Politikin zabavnik sa nenadmašnim Diznijevim stripovima, Brana je nesvesno uzimao liniju i odraze crtanih junaka pa se to, samo uzgred, ogledalo u njegovim ranim humorističkim stripovima. Uz jedno takvo prisustvo „diznijevštine“, Brana je crtao stripove, slikovnice, bojanke, pa su se iznedrili, ali u svojstvenoj formi, Mija Siledžija, Crni kečevi na Bukulji, Otmica centarfora i mnogi drugi.
Osim stripom, bavio se i pisanjem vesterna i romana o nindžama, pod raznovrsnim pseudonimima. Za Forum iz Novog Sada odradio je preko dvadeset naslova o Doku Holideju, pod pseudonimom Frank Larami. Radio je i neke vesterne pod imenima Rej Kolons, Brandon Nik, Valsin Arb, kao i nekoliko nindža-romana pod pseudonimom Derek Finegan.
Osamdesetih godina započeo je saradnju sa nemačkim izdavačem Džoom Vajnom, na projektu Plave oči superzvezda, u saradnji sa Slavišom Ćirovićem. Uradili su oko osam epizoda uz veliki broj skica. Brana i danas crta stripove, slikovnice, radi ilustracije i karikature i tvrdi da je strip najlepše čovekovo detinjstvo.

STRUČNA KOMISIJA U SASTAVU: Slobodan IVKOV, presednik; Vasa PAVKOVIĆ i Pavle ZELIĆ, DODELILI SU SALONOVA PRIZNANjA NAJBOLjIM DOMAĆIM IZDAVAČIMA ZA 2018/19. GODINU, I TO:

PRIZNANjE ZA NAJBOLjEG IZDAVAČA DOMAĆEG STRIPA 2018/2019:

Dobitnik: SYSTEM COMICS, Beograd

009

PRIZNANjE ZA NAJBOLjEG IZDAVAČA INOSTRANIH STRIP IZDANjA U SRBIJI 2018/2019:

Dobitnik: ČAROBNA KNjIGA, Beograd

010

OBELEŽAVANjA JUBILEJA SRPSKOG STRIPA:

140 godina od osnivanja časopisa Šaljivi astronom
115 godina od rođenja Branislava - Branka Vidića
110 godina od rođenja Đorđa Lobačeva
80 godina od osnivanja časopisa Mikijevo carstvo
80 godina od pokretanja stripa Zigomar
80 godina časopisa Politikin zabavnik i 3500. broj
80 godina od pokretanja časopisa Vreme strip
55 godina od pokretanja edicije svezaka Lale
50 godina stripskog časopisa Stripoteka
45 godina časopisa za teoriju stripa Pegaz
40 godina od prve teorijske knjige o stripu jednog srpskog autora
10 godina od nastanka prvog srpskog dugometražnog animiranog filma

KONKURS 17. MEĐUNARODNOG SALONA STRIPA:

Žiri u sastavu: Anica Tucakov, istoričar umetnosti; Maja Veselinović, strip autor i ilustrator; Dragana Stojiljković, strip scenarista; Ana Grigorjev, slikar i ilustrator, i Jasmina Pucarević, grafički dizajner i šef programske službe SKC-a, dodeliće 26. septembra 2019. godine, na svečanoj ceremoniji otvaranja Salona, sledeće nagrade: Grand Prix, Nagradu za najbolje ostvarenje u domenu klasičnog strip jezika, Nagradu za najbolje ostvarenje u domenu alternativnog strip jezika, Nagradu za najbolji scenario, Nagradu za najbolji crtež, Specijalnu nagradu žirija za inovaciju u strip umetnosti, kao i Nagrade žirija u kategoriji takmičara do 15 godina: Mladi lav, Specijalnu nagradu žirija za najbolju ideju, Specijalnu nagradu žirija za zreo i maštovit izraz i Specijalnu nagrada žirija za najmlađeg autora.

PROGRAM SALONA:

ČETVRTAK, 26. SEPTEMBAR
15.00 – 22.00 KLUB / BERZA STRIPA
19.00 / OTVARANjE IZLOŽBI SALONA 2019.
Srećna galerija / KONKURS 2019 - izložba nagrađenih radova
Mala sala / KONKURS 2019 - izložba najuspelijih radova
Galerija / GETO (Srbija), retrospektivna izložba gosta Salona. Autor postavke: Marija Ristić
Velika sala / r.m.Gera (Srbija / Španija), izložba gosta Salona
Novi prostor / Nedeljko DRAGIĆ (Hrvatska), retrospektivna izložba gosta Salona. Autor postavke: Veljko Krulčić
Galerija Cirkus / Ljubomir KLjAKIĆ - dobitnik Priznanja za doprinos srpskom stripu, dokumentarna izložba. Autor postavke: Slobodan Ivkov
19.30 / KOSPLEJ SALONA 2019.
20.00 velika sala / CEREMONIJA SVEČANOG OTVARANjA SALONA I DODELA NAGRADA

PETAK, 27. SEPTEMBAR
11.00 – 22.00 KLUB / BERZA STRIPA
16.00 velika sala / PRIČA O NAŠEM BLEKU ILI PRIČA O BLEK INTEGRALIMA I & II, Niški kulturni centar & Udruženje ljubitelja stripa „Branko Plavšić“, Niš, 2019, promocija izdanja. Govore: Zoran Nikolić, urednik izdanja i predsednik Udruženja, Srđan Savić, direktor NKC-a, i Milan Ilić, grafički urednik izdanja
17.00 velika sala / Zoran ĐUKANOVIĆ: Vraćanje u život stripskih klasika digitalnom restauracijom – Princ Valijant, Lens… predavanje
18.00 velika sala / MODESTY STRIPOVI - Prezentacija novih izdanja, Živojin Tamburić sa gostima
19.00 velika sala / Nedeljko DRAGIĆ (Hrvatska), predstavljanje gosta Salona. Moderator programa: Veljko KRULČIĆ
20.00 velika sala / DOBBS (Francuska), predstavljanje gosta Salona /Promocija izdavačke kuće 300 ČUDA COMICS, Beograd / potpisivanje albuma

SUBOTA, 28. SEPTEMBAR
11.00 – 22.00 KLUB / BERZA STRIPA
16.00 velika sala / Jovan GVERO: NS STRIP VIKEND, promocija festivala
16.30 velika sala / STRIPOLIS br. 11, promocija strip magazina, Kulturni centar Zrenjanin, Srbija
17.00 velika sala / Željko PAHEK: LEGIJA NEPROMOČIVIH ILI ČETVRTI SVETSKI RAT UŽIVO, Niški kulturni centar & Udruženje ljubitelja stripa „Branko Plavšić“, Niš, 2019, promocija izdanja. Govore: Željko Pahek, autor, Zoran Nikolić, urednik izdanja i predsednik Udruženja, Srđan Savić, direktor NKC-a, i Milan Ilić, grafički urednik izdanja
18.00 velika sala / SPECIJALNO PRIZNANjE SALONA STRIPA 2019. ZA DOPRINOS SRPSKOM STRIPU: Ljubomir KLjAKIĆ, razgovor sa laureatom. Moderator programa: Slobodan IVKOV
19.00 velika sala / PREDSTAVLjANjE GOSTA SALONA: GETO - RAZGOVOR SA UMETNIKOM. Govore: Zoran Stanojević, Rastko Ćirić. Moderator programa: Marija RISTIĆ
20.00 velika sala / Andrijana RUŽIĆ: FILM KAO OTIMANjE OD ZABORAVA - ANIMIRANI FILMOVI NEDELjKA DRAGIĆA, predavanje / projekcija filmova (Elegija, 1965, 3:56; Možda Diogen, 1967, 9:51; Idu dani, 1969, 10:07; Tup-tup,1972, 9:42; Dnevnik, 1974, 8:52; Put k susjedu, 1982, 2:00; Slike iz sjećanja, 1989, 11:54)

NEDELjA, 29. septembar
11.00 – 22.00 KLUB / BERZA STRIPA
16.00 velika sala / Zoran ĐUKANOVIĆ: MOJA AVANTURA SA AMERIČKIM IZDAVAČEM CLASSIC COMICS PRESS (Cisco Kid, Lance, Rusty Riley), predavanje
17.00 velika sala / PRIZNANjE SALONA ZA NAJBOLjEG IZDAVAČA INOSTRANIH STRIP IZDANjA U SRBIJI 2018/2019: ČAROBNA KNjIGA, Beograd, promocija izdavača
18.00 velika sala / r.m.Gera (Srbija / Španija): VEČE SA GEROM - promocija gosta salona / razgovor sa umetnikom / potpisivanje albuma
20.00 velika sala / PRIZNANjE SALONA ZA NAJBOLjEG IZDAVAČA DOMAĆEG STRIPA 2018/2019: SYSTEM COMICS, Beograd, promocija izdavača

(Međunarodni salon stripa zadržava pravo izmene i dopune programa)
(Radno vreme galerija tokom trajanja zvaničnog programa Salona je 10.00 - 20.00)

više informacija na:
www.salonstripaskc.rs
www.facebook.com/comicsfest
www.instagram.com/salon_stripa_skc_belgrade
www.twitter.com/SalonSkc
salonstripaskc@gmail.com

 

Pin It

Please publish modules in offcanvas position.

Studentski kulturni centar - Kralja Milana 48, Beograd