logo skc

  

 
hostgator coupon codes

Opera na kraju XX veka: od kritike komunizma do apologije misticizma

opear_na_kraju_xx_veka.jpg

ČETVRTAK, 29. JANUAR U 18.30 GALERIJA SKC NOVI BEOGRAD

(na primeru operskog stvaralaštva Alfreda Šnitkea i Karlhajnca Štokhauzena)
predavanje; govori: dr Ivana Medić, viši naučni saradnik Muzikološkog instituta SANU
Krajem 20. veka opera je smatrana za anahron žanr te su se brojni kompozitori trudili da joj udahnu novi život - npr. prezentovanjem novih sižea, dotad nezamislivih u operskoj umetnosti; pretvaranjem opere u multimedijalni spektakl; uvođenjem novih kompozicionih tehnika; i dr. Na predavanju će biti govora o operskom stvaralaštvu najznačajnijeg nemačkog avangardnog kompozitora druge polovine 20. veka Karlhajnca Štokhauzena (1928-2007), kao i ruskog (sovjetskog) kompozitora nemačko-jevrejskog porekla Alfreda Šnitkea (1934-1998). Obojica su se operskoj umetnosti posvetila u poznoj fazi svog stvaralaštva. Dok je Štokhauzen proveo gotovo trideset godina pišući operski ciklus „Svetlost“, posvećen danima u nedelji, Šnitke je svoje tri opere („Život s idiotom“, „Đezualdo“ i „Povest o doktoru Johanu Faustu“) dovršio u neverovatno plodnom razdoblju od svega tri godine (1991-1994), između drugog i trećeg moždanog udara koji su ga zadesili. Za razliku od Štokhauzena, koji u ciklusu „Svetlost“ daje apologiju kontroverznog mističnog učenja, Šnitke se u svojim operama obračunava sa komunizmom, ateizmom, gušenjem slobode pojedinca i njegovim posledičnim „pucanjem”. dr Ivana Medić

oera na kraju xx veka 1

Pin It

Please publish modules in offcanvas position.

Studentski kulturni centar - Kralja Milana 48, Beograd